Workhorse: a pick-upok Teslája?

2016.11.11. 13:00

A Cincinatti városában alapított Workhorse olyan pick-upot ígér, amely 130 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemben, de akkor sem áll meg, ha elfogy belőle a töltés: ha lassan is, de mindenképp célba ér.

A Workhorse W-15 nevű jármű egyelőre persze nem sokkal több szép ígéretnél, hisz egyelőre csupán néhány vázlatot mutattak róla, de ezek alapján logikus felépítésű konstrukció. A Teslákéhoz hasonló akkumulátora van, amely a legelterjedtebb, kereskedelmi forgalomban használt 18650-es cellákból épül fel, amelyeket a Panasonic szállít. Az alacsony, 60 kWh-s akkumulátort az alvázba építik – a pick-upoknál általában kihasználatlan térbe – ami viszonylag alacsony súlypontot eredményez. A járművet két villanymotor mozgatja, az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja. Ezek összesen 272 lóerő leadására képesek, ami bőségesen elegendő a W-15 tempós mozgatására, akár teljes terhelés mellett is.

A villamos hatótáv 130 km, a tervezők azonban felismerték, hogy egy ilyen haszonjármű esetében megengedhetetlen, hogy a szállítást az akku lemerülése órákkal hátráltassa. Így a BMW i3-as hatótávnövelő motorját vették kölcsön: a W20 jelű kéthengeres, 650 köbcentis motor ugyan csupán 34 lóerős, de arra alkalmas, hogy megnyújtsa az elektromos pick-up hatótávolsága.

Ha valamiért mégis kételkedünk benne, hogy a W-15 elterjedt típussá válik, az a kabin felépítése: az utascella csőváz-szerkezet köré épül, ami nagyobb sorozatnagyság mellett már nem igazán gazdaságos megoldás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.