Már csak néhány hétig a mi autónk a Swift

2016.11.16. 17:43

Pár nappal a magyar Suzuki-gyár karácsonyi leállása előtt abbamarad a Suzuki Swift aktuális generációjának a gyártása, derült ki egy sajtóeseményen, ahol a Magyar Suzuki új elnökét, Yoshinobu Abét bemutatták a sajtónak.

swiftpp r

Az esztergomi Suzuki gyár egy hároméves, 300 millió eurós korszerűsítési programon van túl, amit főleg a leállási időszakokban végeztek, mivel a gyár egyszerűen kinőtte az épületét. Jelenleg három modell készül itt: a Swift, a Vitara és a SX4 S-Cross, amin alig két hónapja hajtottak végre szépészeti beavatkozást és motorcserét. A turbós motorok előretörése a Suzuki szerint sem megállítható, és bár mifelénk kevésbé tudják a vevők, de a japán Kei Carok miatt a cégnek komoly tapasztalatai vannak a turbós motorokkal.

A Suzuki Magyarországon ismét az az eladási listák élét ostromolja, különös tekintettel a magánvásárlókra, akik a márka vevőinek 60 százalékát teszik ki, csak a maradék céges vásárlás. Egyébként nem is szeretnék, hogy ez az arány megforduljon, mert amúgy a magyar piac 60-70 százaléka flottaeladás.

swift spy 3

Esztergomban is érzik a munkaerőhiányt, és ez még csak a kezdet, mivel a mostani, kb. 3100 dolgozóból körülbelül 800 a közeli szlovákiai településekről érkezik. A határ túloldalán sokkal jobban fizet az autóipar, és tartanak tőle, hogy a határhoz közeli, nyitrai Jaguar-Land Rover gyár elszipkázza az embereket. Jelenleg 200-210 ezer autó gyártására képes az üzem, és ennek a növelését nem tervezik. Ezt már csak egy harmadik műszak bevezetésével lehetne megoldani, de az előbbi okok miatt ez nehezen menne. Épp ezért más változás várható.

Az már nyílt titok, hogy az aktuális Swiftet hamarosan leváltják, a típus gyártása a karácsonyi szünet előtt fejeződik be. A Swift következő generációját viszont csak tavasszal tervezik bemutatni. Hogy pontosan mikor, azt nem árulták el, de a modell európai szerepe miatt szinte száz százalékos biztonsággal a Genfi Autószalont jelenti. A modellváltásoknál ez teljesen szokványos menetrend, jelenleg bespájzolnak a régi modellből, hogy az új érkezéséig is ki tudják szolgálni a vevőket, de azt nem árulták el, hogy az új Swift pontosan mikorra várható. Mindenesetre a Suzukinál szokásos menetrend szerint legkorábban őszre tippelhető az új modell érkezése. Azt nem árulták el, honnan fog érkezni a típus, de az már biztos, hogy nem Esztergomból.

2

Logikus a Suzuki döntése, mivel a Vitara és az S-Cross nagyobb profittal kecsegtető modell, mint a Swift, és mivel a másik két modellt világszerte 128 országban veszik mint a cukrot, talán jobban járnak, ha a Swift helyén felszabaduló kapacitást is ezek gyártására fordítják. Mivel a következő Swift ugyanarra a platformra kerül majd, mint a Baleno, valószínű, hogy ezt is Indiából hoznák Európába, de ez mindössze spekuláció, a Suzukinak több gyára is van Japánon kívül, ahol olcsón állíthatja elő a kisautót.

Itthon jelenleg a Swift a második legnépszerűbb modelljük a Vitara után. Idén október végéig összesen 8836 Suzukit adtak el, ebből 5255 volt a Vitara, 1516 Swift. Az S-Crossból 1227 fogyott, ebben az új és a régi modell vegyesen szerepel, jelenleg 2-3 hónap a várakozás az S-Cross-ra. (Ebből is látszik, hogy a magyar vásárlók a belső értékeket nézik.) Az import Balenóból 428 fogyott, a Celerio miniautóból 355, a zsebterepjárók horizontján állócsillagnak tekinthető Jimnyből pedig 55-öt vettek a magyar vevők. Jövőre várható még az új Ignis bevezetése, amelynek tesztvezetésére december elején vagyunk hivatalosak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.