Tizenkilenc terepjárót ígér a Volkswagen

2016.11.23. 14:29

A Volkswagen rég nem tud igazán nagy piaci szereplővé válni Észak-Amerikában, és a helyzetén csak rontott a dízelbotrány. Ám a németek ezzel együtt sem adták fel az amerikai terjeszkedésről szóló terveiket: legújabb akciótervük is erről szól. A jövőben beleerősít a márka a terepjáró-fazonú modellek terén, és az elektromos járművek piacán is nagy offenzívát terveznek, nagyjából ebben a sorrendben.

A rövidebb távú terv az, hogy a jelenlegi kettőről 19-re növelik az Amerikában kínált crossover-, terepjáró- pick-up és SUV-típusok számát. Pillanatnyilag csak a Tiguan és a Touareg tartozik ebbe a kategóriába, és épp csak bemutatták a nagy, de megfizethető áron kínált Atlast. A tizenkilenc nagyon nagy számnak hat, még úgy is, ha ebbe a mennyiségbe külön számolták bele egy-egy típus többféle változatát, hisz a VW márka igazgatója, Herbert Diess szerint 2020-ig, azaz a következő alig négy évben kerül sor a kínálat drasztikus bővítésére.

Ezt az offenzívát követi a terjeszkedés a villanyautó-piacon: az első, kifejezetten elektromos hajtáslánc köré tervezett autók 2021 körül várhatók a cég részéről, és a cél az, hogy csak a VW márka legalább évi egymillió ilyen járművet értékesítsen 2025-ben. A fejlesztés persze nagyon drága, de a cég szerint részben a 30 ezer munkahely megszüntetésével felszabaduló 3,7 milliárd euró, részben az egyes régebbi modellek kivezetésével felszabaduló 2,5 milliárd euró segít fedezni a villanyautók kialakítására szánt évi 4,5 milliárd eurót.

Az agresszív piacpolitikára persze szüksége is van a Volkswagennek: a dízelbotrány nem csak az anyagi forrásaikat csappantotta meg drasztikusan, de a márka hírének sem tett jót Észak-Amerikában. Itt korábban sem szerepelt igazán erősen a cég: hiába építettek új gyárat Tennessee államban és terveztek teljesen új Passatot az amerikaiaknak, nem sikerült megközelíteni a GM, a Toyota, a Honda és a Ford amerikai eladási szintjét. Pedig ez az egyetlen nagy piac, amelyben még bőven lenne növekedési potenciál, de a Volkswagen régóta nem tudott olyan palettát összeállítani, amellyel szélesebb tömegek érdeklődését váltotta volna ki Észak-Amerikában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.