Lucid Air: elefánt a Tesla-boltban?

2016.12.15. 10:05

Bár ma még a Tesla a divatdiktátor az autóiparban, a kaliforniai cég sikerét látva több cég is a nyomába eredt, azzal a nem titkolt céllal, hogy átvegye a helyét. És nem csak a nagy autógyártók. Itt van például a Lucid Motors – korábban Atieva – amely most álcázás nélkül is bemutatta első gyártásra szánt modelljét. Az Air nevű autót egyértelműen a Tesla Model S nemezisének szánták: erősebb, hasonlóan nagy hatótávolságú, brutálisan gyorsul, és ami a legnagyobb előnye lehet, igazán tágasnak mondják.

A Lucid tervezői ugyanis kihasználták az elektromos hajtás egyik nagy előnyét, a villanymotor kis helyigényét. Mivel nincs szükség a hagyományos értelemben vett motorházra, a hasznos tér az autó hosszához képest sokkal nagyobb lehet. Az Airnek ugyan van különálló orra, de igen rövid, a tető pedig csaknem az autó végéig ér. A gyáriak szerint így az autó térkínálata vetekszik a legnagyobb hagyományos luxusautókéval, amilyen a 7-es BMW vagy a Mercedes S osztály. Az autó formaterve láthatóan profi munka: a szokatlan arányokhoz sima, letisztult felületek tartoznak, így az összkép egyszerre futurisztikus és jellegzetes, feltűnősködő részletek nélkül.

Az új vállalkozásnak persze nem lenne sok esélye a Teslával szemben, ha nem állna helyt a számháborúban, amelyet a kaliforniai cég kezdett. Villanymotorjainak összteljesítménye 1000 lóerő, így 2,5 másodperc alatt érheti el a 60 mérföld/órát (96 km/h). A gyáriak szerint kétféle akkumulátorcsomaggal lesz elérhető a típus, a kisebbik 100 kWh-s, a nagyobbik pedig 130 kWh-nyi energia tárolására alkalmas. Valószínűleg ez utóbbira értendő, hogy 400 mérföld, azaz 643 km hatótávolságot biztosít az autó számára, azaz ezen a téren is lekörözheti a csúcs-Teslát – igaz, abban a legnagyobb akku 100 kWh-s, és 506 km-re elegendő – bár a Lucid hatótáv-adata egyelőre csak becslés. Az egyetlen, amit az Air egyelőre nem tud, az az önvezető funkció, bár azt állítja a gyártó, hogy a beépített szenzorok és számítási kapacitás alapján önvezetésre kész – az önirányító program viszont nyilvánvalóan hiányzik.

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a Lucid luxusautója még elég messze van a gyártástól: a termelés a tervek szerint 2018-ban indulhat Arizonában. A most bemutatott csúcsváltozat ára 100 ezer dollár – átszámítva 30 millio forint – körül lesz, de állítólag tervben van egy 65 ezer dolláros, azaz kb. húszmillió forintos kivitel is, bár az nyilván kevesebbet tud majd.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.