Háromszázmilliót érhet az első 911 kabrió

2016.12.16. 10:31

Tizennyolc évvel megelőzte az első gyári 911 kabriót, prototípusként gyártotta a Karmann, most akár egymillió eurót is érhet ez a vörös, tetőmentes 911 1964-ből. 

gallery-1481650974-pa17-r133-002

A Porsche-gyűjtők talán már fényesítik a pénztárcát, februárban bárki megveheti ezt a márkatörténetileg jelentős 911-est. Az #13360-as alvázszámú autóból a Karmann épített kabriót, mindössze egy évvel azután, hogy a Porsche bemutatta a 911-et. Prototípusnak épült, de nem hozta meg a németek kedvét a nyitott változathoz, ugyanis innen még egészen 1982-ig kellett várni, hogy a kabrió bekerüljön a 911-es kínálatába.

gallery-1481650926-pa17-r133-012

A kabrió állapota kiváló, amit valószínű annak köszönhet, hogy életéből sok évet egy raktárban pihenve töltött. A fényezés közel egésze eredeti, a bőr-szövet üléshuzatok ellenben teljesen eredetiek, ahogy a Fuchs felnik is, és persze a 130 lóerős boxermotor sem adott sok munkát a restaurátoroknak. Ezek ismeretében egyáltalán nem tűnik irreálisnak az RM Sotheby's reménye: a februári árverésen 850 ezer és egymillió euró (260 millió és 300 millió forint) közötti árat várnak érte.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.