Az autómárkák végét jelenti az önvezető autó

2016.12.17. 06:48

Persze nem most, de belátható időn belül. Nem más, mint Bob Lutz, a General Motors egykori vezére gondolja így, és az Automotive News-nak ki is fejtette, miért. Logikus érvek.

2007 saturn sky red line bob lutz 100010396 l

Lutz nem száll be az autózás élményét temetők táborába, a 84 éves egykori GM-vezér nem gondolja, hogy az önvezető autós irány rossz volna, pusztán tárgyilagosan kifejti, milyen jövőt jósol az autóiparnak egy olyan jövőben, ahol a vezetést kiveszik a képletből: szerinte az autonóm autók terjedésével ráléptünk arra az útra, amelyen szép lassan eltűnnek majd az autómárkák. Ha egy buszon vagy egy repülőn ülsz érdekel, hogy ki gyártotta? – mondja oldalágról hozott példával, és húsz évet ad annak, hogy az autók is erre a sorsra jussanak.

Lutz szerint onnantól, hogy a vezetési élmény, a kanyarodási sebesség vagy a gyorsulás nem lesznek szempontok többé nem csak a marketingesek munkája lesz más, de az ügyfelek is teljesen más szemmel válogatnak majd a piacon. A gyártók ezirányú egyénisége nem fontos többé, ami egyrészt a márkafétisre is hatással lehet, másrészt teljesen újraírhatja az erőviszonyokat. Sokkal fontosabb lesz például a kényelem, az anyaghasználat, na meg az, hogy milyen erős a wifi a fedélzeten, vagy hogy milyenek a fedélzeti rendszerek, ami egyértelműen a nagy techcégeknek kedvez majd, és nem az 50-100 éves múltú nagy autógyártóknak. Nagyjából ezt a nézetet osztja Mark Short iparági tanácsadó is, aki szerint a legnagyobb kérdés ma az, hogy Chevy motoros Apple-autók lesznek majd a piacon, vagy Apple-autók, esetleg Google-autók.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.