Az új csúcs-Lexus szakít minden hagyománnyal

2017.01.09. 16:46

Az aktuális Lexus LS legnagyobb dobása kétségtelenül a világ első nyolcfokozatú automata váltója volt, de egyébként ugyanolyan mereven konzervatív elnöki limuzin volt, mint az első generáció bemutatása óta mindig. Az elmúlt 11 év során azonban sok minden változott – egyebek közt megjött a Lexus tervezőinek bátorsága.

A kisebb Lexusokat nézve talán túlságosan is, de az új LS-en valahogy minden vitatott formai megoldás a helyére került, homokóra-hűtőmaszkostul, kupé-tetőstől, éles övvonalastul. Ez a forma nem fog mindenkinek tetszeni, de van saját karaktere, és megvannak a méretei, hogy versenyezzen bármivel a piacon. A hossza 5,235 méter, a szélessége 1,9 méter, a magassága 1,45 méter, a tengelytávja pedig 3,125 méter, azaz durván akkora, mint a 7-es BMW nyújtott változata.

Újdonság a Toyotánál, hogy platformokról hallunk, de az ésszerűsítés igénye a Toyotánál is gyökeret eresztett, ha kellett is neki néhány évtized. A GA-L nevű platform állítólag szilárdabb és könnyebb, mint az eddigi LS-ekben használt megoldások. Számszerűen 90 kilogrammot fogyott, ami nem tűnik soknak, de ennek a nagy részét nagy szilárdságú acél alkalmazásával érték el, ami a tömeg mellett a karosszéria csavarási merevségének is jót tett. Ez jelen esetben elsősorban még jobb zajkomfortot jelent majd, bár már az elődmodell is beillett egy süketszobának.

Úgy néz ki, az LS fejlesztői meg vannak győződve róla, hogy a sebességi fokozatok száma kulcsfontosságú a sikerhez vezető úton, mert itt is tovább mentek, mint bármelyik konkurens. Az új LS váltójában tíz, azaz 10 előremeneti fokozatot használnak, többet, mint bármelyik vetélytársuk. Cserébe a motor hengereiből elveszett kettő: az új luxusmodellben egy 3,5 literes V6-os motor dolgozik, két turbófeltöltővel. A Lexus itt is elsütötte az ilyenkor szokásos szabvány-szöveget arról, hogy az új motor egy hathengeres fogyasztását, de egy nyolchengeres teljesítményét nyújtja. Erőben mindenesetre nem lesz hiány: az új motor 415 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 600 newtonméter. Hogy a nyolc henger presztízsének hiánya érezhető lesz-e, azt nehéz lenne megjósolni, de a hengerszám-fetisiszták eddig sem a Lexusnál találták meg a számításukat. A hathengeres teljesítménye egyébként 4,5 másodperces gyorsulásra elég százig, amivel azért sok sportkocsi is állva hagyható.

Bár joggal gondolhatnánk, hogy mára mindent kitaláltak már, amit az autóiparban érdemes, a Lexusban azért akad néhány szokatlan megoldás. Ilyen, hogy a 12,3 hüvelykes képátlójú navigációs kijelzőre folyóírást is firkálhatunk, és felismeri a szöveget. Szintén új a 24 hüvelykes vetítőkijelző – head-up display – amely jelenleg a világ legnagyobbja. Emellett az LS-hez is kínálnak gyalogos-felismerő rendszert és aktív kormányzást, amely képes sávon belül tartani az autót.

A Lexus egy kicsit korán leplezte le új csúcsmodelljét, a típus forgalmazását csak az év vége felé indítja a japán luxusautó-gyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.