2017.01.26. 12:18

Három autót tört össze legutóbbi tesztjén az EuroNCAP. A Volvo S90 és V90 párosával nem is volt probléma, a svéd modellek öt csillagot kaptak. A Ford Mustangnak viszont mindössze kettő jutott: 2008 óta nem szerepelt ilyen gyengén nagy gyártó az európai teszten.

A Mustang a felnőtt utasok védelmére 72 százalékos értékelést kapott (a Volvók 95-öt), a gyermekekére viszont csupán 32-t (a Volvók 80-at). A gyalogosvédelem terén 64 százalékra (Volvo: 76) minősítették a Fordot, az igazán komoly hátrány viszont a biztonsági elektronikáknál ütközött ki: mindössze 16 százalékkal zártak abban az összevetésben, ahol a Volvók 93-ig jutottak.

Az EuroNCAP egy 2017-es Mustang GT-t vetett alá a töréstesztnek. Ez a modell az Egyesült Államokban ötcsillagos minősítést ért el az NHTSA próbáján. A különbség egyik oka, hogy a tengerentúlon több biztonsági extrát zsúfolnak bele az alapmodellbe, mint az európai piacos változatoknál. De nemcsak ez volt a gond.

Az átfedéses ütközésnél sem a sofőr, sem az utas légzsákja nem nyújtott megfelelő védelmet. Frontális ütközésnél a hátsó biztonsági öv előfeszítésének hiánya miatt az utas lecsúszott az ülésben, oldalirányú behatásnál pedig a gyermekméretű bábu feje csapódott neki a C oszlopnak – a légzsák nem látta el megfelelően a feladatát.

A Ford nem mentegetőzött: azt ígérik, a 2018-ra felfrissített modellben a hiányosságok nagy részére megoldást találnak. Bővítik a biztonsági elektronikák listáját, így alapból jár majd a Mustanghoz a gyalogosfelismerő és ütközésfigyelmeztető rendszer mellett az automatikus vészfékezés és a sávtartó asszisztens is. A légzsákokkal kapcsolatos problémákról egyelőre nem beszéltek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.