Speedback GT: egy fél vese kevés lesz

2017.02.01. 17:09

Lassan három éve, hogy először láttuk a David Brown Automotive sportkocsi-prototípusát. A Speedback GT már akkor vágyat keltett, de azóta még vagy ötszáz helyen módosították. Most mondható gyártásra érettnek, bár ez a kifejezés itt több mint túlzó: két példányt állítanak ki a Genfi Autószalonon, és egyelőre nem is tudunk többről.

Egy ilyen, a tökéletességig reszelt, kézzel gyártott ékszer persze soha nem olcsó. a Speedback GT sem kivétel. Bár az alapja a Jaguar XKR, amihez úgy 25 ezer fontért már hozzá lehet jutni, az Aston Martin DB5 fazonúra alakított retrócsoda egy-egy példányáért ennek nagyjából a hússzorosát kérik el, nettó. Illetve adnak egy ötös engedményt: 495 ezer fontnak kell megérkeznie a David Brown Automotive számlájára, hogy valakinek készítsenek egy ilyet, ami átszámítva úgy 180 millió forintnak felel meg.

Mit kapunk ezért? Olyan autót, amely egyszerre hat modernnek, és hasonlít az Aston Martin talán legismertebb modelljére, a Bond filmek katapult-üléses DB5-ösére, amely a 60-as évek egyik leggyorsabb sportkocsija volt. Ráadásul a részletek kidolgozása hibátlannak tűnik: olyan színvonal ez, amit a Bristol csődje óta kevesen kínálnak. Az XKR műszaki alapjai tudják, amit kell: az 5 literes, 510 lovas kompresszoros V8-assal az autó 4,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 250 km/h az elektronika korlátozta végsebessége. A Jaguar alapok további előnye, hogy az autó mechanikájának javításához nem kellenek egyedi, drága alkatrészek, ha nem karosszéria-elemről vagy a belső tér valamelyik részletéről van szó.

Az ár persze így is képtelenül magas – részint épp a tucat-alapok miatt – de így sem érdemes kételkedni benne, hogy a létező példányoknak lesz gazdája, ez olyan forma, amibe nem nehéz beleszeretni. A David Brown Automotive pedig folytatja a munkát, sőt, azt hallani, hogy terjeszkednek is: már eldöntötték, hogy nagyobb telephelyre költöznek, ami valószínűleg egyben nagyobb példányszámú gyártásra is lehetőséget ad: akár tucatnyi Speedback GT is készülhet éves szinten.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.