Már tesztelik a következő Ford Focust

2017.02.14. 15:45

A Ford egy hajszálnyi lemaradásban van a konkurenciával szemben, legalábbis a kompakt kategória modellváltási ütemét nézve ez az érzésünk, de már készül a következő generáció, amely talán a jövő év második felére el is juthat a kereskedésekbe.

Mivel még bőven zajlik a fejlesztés, elég erőteljesen álcázzák a nyilvánosan tesztelt prototípusokat. Ennek ellenére akad néhány feltűnő változás a jelenleg futó modellhez képest. A legjellegzetesebb talán a hátsó tetőoszlop környéke: mintha ezen a részen legalább tíz centivel hosszabb lenne az új Focus. Ami azt illeti, rá is fért, a jelenlegi modellel kapcsolatban a leggyakoribb kritikák egyike, hogy hátul nem valami tágas. Emellett úgy tűnik, az ajtónyílást is nagyobbra szabják: harmadik, fix oldalablak helyett az üvegezett rész teljes egészében nyithatónak tűnik. Az egész hátsó rész így álcázva egy kicsit a kettővel ezelőtti Opel Astra megoldására emlékeztet.

Sok nem látszik a formatervből, de miután láttuk a vadiúj Fiestát, nem is várhatunk sokat. A Fordnál most erős a konzervatív vonal, így arra számítunk, hogy itt is a megszokott márka-arcot kapjuk meg, mögötte egy bátortalan, sablonos ötajtóssal. Ne legyen igazunk, de minden ebbe az irányba mutat. Abban viszont méltán reménykedhetünk, hogy a rémséges, szétfolyó hátsó lámpa helyett már kitaláltak valami ügyesebbet. A tesztautón pici kerek lámpák vannak, amelyek biztosan nem maradnak meg a szériamodellen.

Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudni, bár arra számíthatunk, hogy a motorválaszték a már jól ismert 1 és 1,5 literes benzines, illetve 1,5 és 2 literes dízelüzemű turbómotorokból áll majd. A nagyobb tengelytáv azonban arra enged következtetni, hogy a Ford valamelyest átszabja jelenlegi kompakt platformját.

A következő Focusnak sem lesz egyszerűbb dolga, mint az elődjének: ezt is világautónak szánják, így Észak-Amerikától Ázsián át Európáig mindenütt meg kell feleljen az elvárásoknak. Nyilván ennek is köszönhető, hogy nagyobbra szabják: Európában talán még elég lenne a jelenlegi mérete, de Észak-Amerikában nyilvánvalóan szükség volt a tágasabb belső térre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.