Elkészült az új csúcs-Ferrari

2017.02.16. 13:20

A kisebb modelleknél a Ferrari már átállt a turbós motorok alkalmazására – még az FF utódja, a GTC4 Lusso T is feltöltött V8-assal készül – de meglepetésre a sportosabbik nagy Ferrari egyelőre megtartja a nagy szívó V12-est, amely önmagában is különleges atmoszférát kölcsönöz az autónak.

A 812 Superfast egyébként egészen új autónak tűnik, még ha műszakilag rokonságban is áll az F12-essel. A formaterv egész más – bár az elődhöz hasonlóan néhol túl soknak tűnik az élek és ívek komplikált kavalkádja – és minden részletén fejlesztettek. A motor például 6,5 literesre nőtt – azaz 200 köbcentivel nagyobb – a 800 lóerő pedig 60 lóerő többletet jelent az F12 Berlinettához, és 20-at a legutolsó elvolúcióhoz, a TdF-hez képest. A motor karaktere viszont még a legszebb Ferrari-hagyományokat idézi: a csúcsteljesítmény kinyeréséhez 8500-ig kell forgatni, de a 718 Nm-es csúcsnyomaték is csak 7000-nél jelentkezik. A Superfast, vagyis szupergyors elnevezés nem indokolatlan: az autó 2,9 másodperc alatt éri el a százas tempót – a Teslával ellentétben naponta akárhányszor, akár egymás után – a végsebessége pedig 340 km/h.

A típus egy csomó olyan részletmegoldást is tartalmaz, amelyeket korábban már modellekben már bevetettek. Ilyen az F12 TdF-től örökölt hátsókerék-kormányzás, amelyet a Ferrari Virtual Short Wheelbase-nek hív, és amely szűk kanyarokban segít szűkebb íven tartani az autót. Szintén nem új a Side Slip Control nevű funkció, amely szintén bemutatkozott már korábbi Ferrarikban, és arról gondoskodik, hogy az autó megcsúszáskor se váljon irányíthatatlanná.

A 812 Superfast lesz a következő években a normál Ferrari-választék csúcsa – eltekintve a limitált közúti versenygépektől, amilyen a LaFerrari vagy az Enzo volt – és egyelőre úgy tűnik, az olasz sportkocsigyártónál haladékot adtak a hagyományos értékeknek, amilyen a nagy fordulatszámú V12-es szívómotor az orrban, vagy az ehhez tartozó jellegzetes sportkocsi-arányok. Ám sokak szerint ez egyben az út vége is lehet: a szabályok egyre kevésbé teszik lehetővé, hogy ne legyen valami trükk az autóban – kiegészítő villanymotor, valamiféle feltöltés, vagy ezek kombinációja – amely elrontja az évszázados sportkocsiépítési receptet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.