Gyártásba megy a legbátrabb Honda?

2017.02.21. 06:32

Közel másfél éve mutatta be a Honda a motokerékpár-motoros autó-csontvázat, amely még a KTM X-Bownál és az Ariel Atomnál is radikálisabb élményautónak ígérkezett. Akkor emlegették, hogy talán lesz folytatás, de azóta nagy a csend. Most viszont felbukkantak egy hasonló jármű szabadalmi vázlatai.

Elvileg nincs akadálya, hogy valaki csak úgy levédessen egy konstrukciót, de ezt, részint a költségei, részint a szükséges adminisztráció miatt ritkán teszik meg az autógyártók, ha nincs az adott típussal valamiféle konkrét tervük. Így adódik a következtetés, hogy a lebegő üléses, kétüléses négykerekű akár gyártásba is kerülhet. A szabadalmi kérelem persze általánosabb, minden olyan járművet lefed, amelynek a központi eleme egyetlen öntött alumínium struktúra, de a vázlatokon félreismerhetetlenül egy burkolat nélküli Project 2&4 látható.

Ezzel együtt is kérdéses, hogy a radikális tanulmányt gyárthatják-e. A Hondánál készültek már ennél elvetemültebb dolgok is, és úgy tűnik, most nincs olyan spórolási kényszer, mint korábban. Az viszont kérdéses, hogy milyen motor kerülhet a típusba. A tanulmányban az RC213V sportmotor négyhengerese került, de a 215 lóerős ezres négyhengeres az autókra vonatkozó szigorúbb környezetvédelmi normák miatt aligha volna alkalmas egy szériamodellbe. Hasonló erejű és méretű Euro 6-os motorja viszont a Hondának sem igen akad.

Az sem lehetetlen persze, hogy a szabadalmat valahol másutt hasznosítja majd a Honda, de mi azért még reménykedünk, hogy a japán cégben még van annyi bátorság, hogy egy ilyen radikális koncepciót megvalósítson.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.