2017.02.25. 10:06

Durvább, elsősorban pályázásra szánt kivitelt készített a Ford az új GT-ből. A Competition Seriesnél elsősorban a súlycsökkentésre helyezték a hangsúlyt - a célt a szénszálas műanyagok szélesebb körű használatával igyekeztek elérni.

Az A-oszlopok, a tükrök, a géptető egyaránt karbonszálasak lettek, és egy FIA-szabályoknak megfelelő acél bukócsövet is beszereltek. A rádiót, a hangszórókat, a klímát, a pohártartókat, és a többi felesleget kidobták, helyettük lett például aktív aerodinamikai rendszer. Szintén a súlycsökkentést szolgálja a szénszálas kerekek használata, és a kipufogórendszeren is könnyítettek.

Bent azért az extrák elvesztése ellenére sem mondhatjuk, hogy teljesen puritán környezet fogadná a sofőrt. Az ülések és a kormány alcantara, a belteret karbonszálas betétek és vörös váltófülek is igyekeznek feldobni.

Azt nem árulták el egyelőre, hogy pontosan hány kilót sikerült így faragni a GT tömegéből. A 3,5 literes kétturbós V6-oshoz mindenesetre nem nyúltak - nem mintha a 655 lóerő és 745 newtonméter kevés lenne. Összességében viszont - mivel a tömegközéppont alacsonyabbra került - egy kezesebb, jobban autózható gépet ígér a Ford.

Annyi biztos, hogy a GT Competition Series limitált szériában készül, és nem lesz olcsó. Hogy mennyire nem, az egyelőre kérdés - az előzetes találgatások 395 ezer fontról, azaz bő 140 millió forintról szólnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.