DS 7 Crossback: a franciák feltalálták... az Audit?

2017.02.28. 17:00

Leginkább talán egy Q5-ösnek felelhet meg méreteiben: ugyanolyan ólomszappan formájú, üvöltő hűtőmaszkú SUV, mint amivel a németek tarolnak, csak a részletei elegánsabbak. A dolog persze érthető: a prémium-piacon a németeket kell meghaladni, és az Audi ezzel a karakterrel tarolt – a baj az, hogy a DS első önálló modelljéből hiányzik az önálló egyéniség, amely megalapozhatná a sikeres folytatást.

A DS márka megalapításával az volt a legnagyobb baj eddig, hogy hiányoztak az önálló modellek. Lecserélték ugyan a Citroën DS3, DS4 és DS5 hűtőmaszkját, és elkezdték e három modellt DS 3-nak, DS 4-nek és DS 5-nek nevezni, de az új márka így is korosodó, és a hűtőmaszk-cserétől határozottan ügyetlenül kinéző autókkal indított. Így mindenki a friss, eleve DS-nek tervezett autókat várta. Ez itt az első, a DS 7 Crossback. Már a névadás is Audi fazonú: a német gyártó használja az ötajtósain a hasonló hangzású Sportback melléknevet, az autó formaterve pedig minden, csak nem eredeti. A javára írható azért, hogy eleve DS-nek tervezték, így nem hat rajta groteszkül a fémpiramisos hűtőrács, de egyébként egy közönséges SUV-forma, amely szinte teljesen nélkülözi a saját ötleteket.

Az oldalablaksor Lexus-szerű, a hátsó lámpák formáját már lelőtték az újabb Renault modellek – a DS 7 Crossback csak a részletek kidolgozásában mutat némi egyéniséget, de az tényleg csak nagyon közelről nézve látható. Úgy tűnik, erre is a legbüszkébbek: az anyagok kombinációira, az egyedi színekre, a finom részletekre, és a képek alapján ezen a téren ki is tettek magukért. Egyelőre nem tudni, hogy egy ilyen magas építésű autó milyen menetkényelmet nyújthat – erre csak egy teszt adná meg a választ – de megérkezett a trükk, amelyet a korábbi hidropneumatikus rugózás utódjának szánnak. A Mercedes megoldásához hasonlóan az Active Scan feltérképezi az útfelületet – a DS kamerát használ erre a célra – és állítja át a lengéscsillapítókat az egyenetlenségek méretének megfelelően.

Egy másik lényeges eltérés az Audihoz képest, hogy a Peugeot csoportnak egyáltalán nincsenek nagyobb motorjai, így minden modellbe három- vagy négyhengeresek kerülnek. A benzines alapváltozatba háromhengeres, 1,2 literes turbómotor kerül 130 lóerővel, a négyhengeres, 1,6 literes THP motort pedig 180 és 230 lóerős változatban építik az autó orrába. Lesz két BlueHDi dízelmotoros változat is, a gyengébb, 1,5 literes 130, az erősebb, kétliteres 180 lóerős, és egy hibrid, ahol a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. Ez utóbbi hajtáslánc egy 200 lóerős 1,6 literes turbómotorból és két villanymotorból áll, összteljesítménye 300 lóerő körül lesz, és ez lesz az egyetlen összkerékhajtásos kivitel a kínálatban, hiszen az EMP2 padlólemezhez nincsen mechanikus négykerék-hajtás. Minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó jár, kivéve a két 130 lovas kivitelt. A háromhengeres benzinmotor csak hatsebességes manuális váltóval lesz elérhető, míg a kisebbik dízelhez választható lesz mindkét váltó.

A DS azt ígéri, hogy a hetes, amely egy darabig biztosan a legnagyobb és legdrágább típusuk lesz, kivételesen csendes – ezt egyebek közt duplafalú üvegezés alkalmazásával érték el, de hozzájárul az a tény is, hogy a karosszéria összeállításánál sok helyen alkalmaznak majd ragasztásos technológiát. Az autó elektronikáját is igyekeztek az aktuális trendnek megfelelően kialakítani, így az autó képes önállóan parkolni, és autópályán követi a sávot, illetve az előtte haladó járművet, városban pedig beavatkozás nélkül araszol a dugóban. A műszerfal teljesen digitális, minden információ két nagy felületű kijelzőn jelenik meg. A belső tér legfeltűnőbb részlete azonban kétségtelenül a B.R.M. Cronographes által szállított luxus-óra a műszerfal közepén, amely csak induláskor fordul az utastér felé.

Az első, kifejezetten DS-nek készült DS bizonyos értelemben csalódás, hisz nem tudtak hozzá igazán eredeti formatervet készíteni, ugyanakkor a részletek elképesztő kidolgozása azt jelzi, hogy az új francia márka szakemberei igazán igyekeztek – nem kizárt, hogy a francia Audi klón végül is sokkal szerethetőbb tárgy lesz, mint a német eredeti. A DS 7 árát egyelőre nem közölték, de nem is érdemes sietniük, hisz úgy tudjuk, a forgalmazást csak 2018-ban, azaz közel egy év múlva kezdik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.