Fél köbméteres csomagtartó és 300-as végsebesség?

2017.03.10. 10:21

A Porsche a utóbbi pár évben nem tud hibázni, ha SUV-ot építenek, azt viszik, mint a cukrot, sportautónak kinéző limuzint, akkor meg abból nem lehet eleget gyártani. A kombi már egy ideje lógott a levegőben, azt nem tudni, hogy a Panamera hátulját ért kritikák vajon lendítettek-e a munkán, mindenesetre valószínűleg inkább a dizájn lehetett a háttérben a Sport Turismónál, mivel mindössze 20 literrel nagyobb a puttonya, mint a hagyományos változatnak. Mindegy, a lényeg, hogy most már ilyet is választhat a kedves vevő, mellesleg egy kombira mindig sokkal kevésbé tapadnak a negatív sztereotípiák.

A másik új érdekes Porsche a GT3, a puristáknak ez az igazi bugi, hiszen még kapható négyliteres bokszerrel, kézi váltóval. Természetesen könnyebb és erősebb is, mint az elődje, immár 500 lóerős. Az autó részleteiben ott a versenyautó, és ezt hangsúlyozza is a gyártó: a felnik egycsavarosak, alattuk hatalmas karbon-kerámia féktárcsák bújnak meg, odabent filigrán karbon ülések ölelik a sofőrt, és a hátsó ülésnek már nyoma sincs. Ennél csak egy keményebb kivitel lesz, a GT3 RS, ami a kocsi mellé rendelt szaki szerint nagyjából egy év múlva érkezik, és valószínűleg ez lesz a Porsche-féle nagy lökettérfogatú szívó bokszer búcsúkoncertje, vélhetően ezt is váltják a kisebb turbómotorok.

Megkérdeztem emberünket, hogy a szomszédos standon éppen körbeünnepelt Lamborghini Huracan Performante tényleg gyorsabb tud-e lenni a Porsche 918-asnál. El is kezdte mondani az udvarias hát, a versenypályán rengeteg a változó körülmény, szóval lehet, hogy... majd a végén rávágta, hogy szerinte esélytelen. Mindegy, ha egyszer bejutok a Lambo standjára ott is rákérdezek, sokan gondolják, hogy az ominózus 6:52-es Nürburgring kör inkább a videót szerkesztő kreativitásán múlt, mint a kocsin.

És a Porsche standon még egy igazán kívánatos gép volt, a Panamera Turbo S Hybrid, ami a jelenleg kapható legbrutálisabb hibrid Porsche. Érezni is benne, hogy jelenleg ez a high-tech csúcsa, a mezei Turbo belseje szinte sivárnak tűnik hozzá képest. Természetesen hangsúlyozzák, hogy akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromosan, de a hibrid S Turbót két dolog miatt fogják venni: az egyik a plug-in jelleg miatt járó adókedvezmény, a másik pedig a V8-as turbómotor és az elektromos segédhajtásból eredő brutális gyorsulás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.