Aktív légterelőket fejleszt a Chevrolet

2017.03.28. 06:08

Az aktív aerodinamikai elemek ma már nem jelentenek újdonságot: a Lamborghini kínál is ilyen modellt, de a General Motors most saját szabadalmára kér védelmet Észak-Amerikában. És mivel a szabadalmi leírásokat elfogadásuk előtt nyilvánosságra kell hozni, most meg is nézhetjük, mire kér védelmet az amerikai gyártó.

A kérelem egy olyan komplex rendszerre vonatkozik, amely az autó alatti első és hátsó légterelőket tartalmazna, valamint egy leereszthető oldalfalú diffúzort, egy hagyományos hátsó spoliert, zárható hűtőkopoltyúkat a motorháztetőn, valamint állítható magasságú futóművet és hasmagasság-szenzorokat. Az ábrák alapján a hátsó futómű magasság-állításával változtathatnák a padlólemez szögét az útfelülethez képest, így szűkség esetén jelentősen növelhetnék az autóra ható leszorítóerőt a diffúzor révén. Egyenesben viszont a szög csökkentésével és a diffúzor visszahúzásával csökkenhet a járműre ható légellenállás, azaz nőhet a végsebesség és csökkenhet a fogyasztás.

A legérdekesebb kérdés persze az, hogy ezeket a megoldásokat hol használnák. Az ábrákon az aktuális Corvette látható, de az sem elehetetlen, hogy már a következő, középmotoros modellen vetik majd be, de akár egy erősebb Camaro változat is profitálna az efféle aktív aerodinamikai elemekből.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.