Két új durvaság az AMG-től

2017.04.05. 14:04

Az újdonságok teljes neve Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+ és Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+ Coupé – ezekkel igyekszik az AMG biztosítani a helyét az indokolatlanul gyors közepes SUV-ok között. Ennek érdekében az AMG GT-ből már jól ismert négyliteres V8-as turbómotort építették a két típus orrába – a kupéba kétféle teljesítménnyel is.

A GLC-be a motor 476 lóerős és 650 Nm-es csúcsnyomatékú alapkivitele kerül, kilencsebességes automata váltóval és összkerékhajtással. Ez is félelmetesen megy, 4 másodperc alatt érheti el a százas tempót. A kupé ugyanerre képes, de abból készül egy S változat is, ugyanennek a motornak az 510 lóerős és 700 Nm csúcsnyomatékú változata, amellyel a ferdehátú aszfalt-terepjáró 3,8 másodperc alatt ugorhat százra. Az összes változat végsebességét 250 km/h-ra korlátozták, bár a teljesítmény alapján ennél valószínűleg gyorsabbak is lehetnének.

A brutálisan erős motorokhoz légrugós futómű jár állítható csillapítással, és önzáró hátsó differenciálmű. Emellett persze az AMG változatok megjelenése is más, mint a gyengébb kiviteleké. Megkapják a függőlegesen rácsozott Panamericana hűtőrácsot, amely eddig az AMG GT kiváltsága volt. Ezen felül nagy alsó légbeömlőikről és széles kerekeikről is felismerhetők az AMG változatok: a 478 lóerős változatokra is a 235/55R19-es első és 255/50R19-es hátsó gumik kerülnek, az 510 lóerős S kupéra pedig 265/45R20-as első és 295/40R20-as hátsó kerekeket szerelnek.

Bár az új AMG modellek premierjét a jövő heti New York Auto Show-n tartják, a forgalmazás csak 2018 elején indul.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.