Négyféle anyagból készül az új Audi A8 váza

2017.04.05. 15:38

Az A8-as karosszériája a kezdetektől különleges műszaki megoldásokkal készült, de a következő generáció már nem tisztán alumíniumból készül majd. A vegyes építés a gyáriak szerint nagyobb merevséget és kisebb tömeget garantál.

„Az volt az elvünk, hogy a megfelelő anyag kerüljön a megfelelő helyre, a megfelelő mennyiségben” - összegzi a lényeget a gyári sajtóközlemény. A karosszéria nagy része továbbra is alumíniumból készül – az alkatrészek 58%-át gyártják a könnyű fémből – de ahol szükséges, más anyagokat is alkalmaztak. A tűzfal környékén, a B oszlopokban, a küszöbökben és a tető első részén például melegen formázott, nagy szilárdságú, szükség szerint változó vastagságú acél elemekből áll a teherviselő struktúra, az utascella hátsó részét pedig egyetlen nagy karbonszálas elem merevíti. A negyedik anyagból, a magnézium-ötvözetből az első toronymerevítő elem készül, ami a korábban ugyanitt használt alkatrésznél mintegy 28%-kal könnyebb.

A négyféle anyag egyesítése persze nem egyszerű feladat: összesen 14 féle eltérő eljárást alkalmaznak majd az alkatrészek egyesítéséhez. A gyáriak külön kiemelik a görgős szegés alkalmazását, amellyel alumínium lemezeket rögzíthetnek az acél tartóstruktúrához. Állítólag ennek az eljárásnak köszönhető, hogy az ajtó- és ablakkívágásoknál nyertek 3,6 centit az elődmodellhez képest, ami egyfelől nagyobb ajtónyílások. másrészt nagyobb ablakfelületek kialakítását tette lehetővé, így az autó biztonságához is hozzájárul. Ezen felül új, pontosabb lézerhegesztési eljárást alkalmaznak majd az alumínium-elemek összekötésére.

A vegyes építésű karosszéria nem az Audi találmánya – a BMW több modelljében is alkalmazott már hasonló elveket – de a VW luxusmárkája láthatóan új megoldásokat igyekszik találni a karosszériaépítésben, amelyekkel tovább javíthatják az A8 tulajdonságait. Az A8 egyébként arra az MLB Evo platformra épül, amely a Q7-esben jelent meg először, a hivatalos bemutatója pedig már egyáltalán nincs messze: az Audi július 11-ére tűzte ki a premier időpontját.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.