Randán megbukott a Duster a törésteszten

2017.05.11. 11:18

Ismét a spórolás ütött vissza: az Indiában gyártott Renault Dustert tesztelte a Global NCAP, amelyből az alapvető biztonsági berendezések is hiányoznak.

A Duster az EuroNCAP-nál 2011-ben három csillagot kapott, a dél-amerikai kivitel pedig négyet egy 2015-ös törésteszten, azaz ha nem is a legbiztonságosabb modell, ebből a szempontból mindenképp elfogadhatónak tűnik. Ehhez képest meglepő az indiai változat csillag nélküli eredménye. Ám úgy néz ki, az árérzékeny indiai piac számára annyira lecsupaszították a Dustert, ami a tesztek szerint már valóban elrontja az autó passzív biztonságát is. Az alapváltozatba sem légzsákot, sem ABS-t nem szerelnek, ennek köszönhető a bukás a teszten - a három légzsákos drága kivitel itt is három csillagot kapott.

Abba kevésbé látunk bele, hogy van-e eltérés például az egyes piacokra gyártott Dusterek alkatrészének anyagában – ez sem lehetetlen – de nem a Renault az egyetlen cég, amely a biztonság árán is spórol egy-egy árérzékeny piacon, ahol az autókat eleve viszonylag kis haszonnal tudják értékesíteni. A Global NCAP ezen igyekszik változtatni, egyelőre láthatóan kevés sikerrel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.