Első tesztköreit rója az embertelen versenyautó

2017.05.23. 06:48

A Robocar elvileg elég durva jószág: 300 kW, azaz olyan 408 lóerő hajtja, a végsebessége pedig 320 km/h. Ebből az első körben nem sok látszott.

Roborace-Paris

Gyakorlatilag gyalogtempóban teljesítette első körét a párizsi tesztpályán, de többet egyelőre nem is vártak tőle. A Roborace műszaki igazgatója, Bryn Balcombe azt mondja, egyelőre a vezérlés hibáit igyekeznek kiküszöbölni. „Az autó így is milliméterekre haladt el a biztonsági kerítésektől, ami biztonsági szempontból mindenképp túl kis távolság. Ezen például mindenképp változtatnunk kell.” - mondta. Ezen felül hozzátette, hogy az autó egyelőre a környezetét térképezte fel, ennél később gyorsabb lesz.

Az ember nélküli versenyautó tájékozódó képességét egész szenzor-erdő biztosítja, amely öt lézeres letapogatóból, két radarból, 18 ultrahangos érzékelőből, hat kamerából és két optikai sebességérzékelőből áll. Ezeknek a jeleit egy Nvidia chipek köré tervezett számítógép értékeli ki és alakítja az autót irányító jelekké.

Az elképzelés az volt, hogy az egyes csapatok maguk is módosíthatnak majd a Robocar programján, de nyilván az a cél, hogy minden csapat már eleve működőképes, és a lehetőségekhez képest biztonságos autót kapjon a versenysorozat rendezőjétől. A Formula E versenysorozat betétfutamaként először két Robocar versenyez majd egymással. Ha minden jól megy egy-egy ellen, akkor kerülhet sor az első 20 autós futamra.