Ebben tér el egymástól az olcsó és a drága Tesla

2017.05.25. 15:53

A két Tesla személyautó eléggé hasonlít egymásra, de egyenértékűnek azért nem lehet őket nevezni. A Model 3 sokkal egyszerűbb szerzetnek ígérkezik, de ennyire szépen egymás mellett még nem láthattuk, mi az eltérés.

modelsmodelx

A Model S sokkal jobban gyorsul, de ha közlekedési eszközként nézzük, az 5,6 másodperces gyorsulás 100 km/h-ra, amit a 3-as tud, bőven több, mint elegendő. A hatótáv kérdése már nem ilyen egyértelmű. A Model 3 350 kilométere egy töltéssel nagyon kedvező adat, de nem biztos, hogy mindenki számára elegendő lesz. Mondjuk a Model S csúcsváltozatának 540 kilométeres hatótávja sem elég egy transzkontinentális úthoz, de ez már ritkán kevés, és mivel ez az adat az amerikai EPA mérések szerint értendő, a valóságban is elérhető visszafogott vezetés mellett. További eltérés, hogy a Model S számára a napokban újra lehetővé tették az ingyenes töltést a Supercharger hálózaton, ami a Model 3-ashoz nem jár. Ezzel együtt a töltési költség még Észak-Amerikában sem közelíti meg a benzin árát, nem hogy Európában, azaz a pénzért töltés aligha lesz akadálya a kisebbik Tesla elterjedésének.

Fent a Model 3, lent a Model S
Fent a Model 3, lent a Model S

Az igazán lényeges eltérés mégsem ezek között keresendő, hanem a két autó közti méretkülönbségben. A Model S 4,98 méteres nagykocsi, amely így durván 850 literes csomagteret kínál. Ennél ritkán kell több, akár öt embernek, hosszabb távra. Ugyanakkor a Model 3, bár a maga 4,7 méterével kicsinek semmiképp nem neveznénk, csupán 396 literes csomagteret kínál, ami nem kifejezetten kicsi, de nem is mondanánk tágasnak.

Ez azonban csupa olyan eltérés, amely aligha fáj majd azoknak, akik a Model 3-at rendelték meg, hisz ők legalább 30 ezer dollárral – 8,2 millió forinttal – olcsóbban kaphatnak Teslát, ami minden lényegeset tud, amit a Model S. Tisztán elektromos, munkába-, boltba- és hazajáráshoz bőven sok a hatótávja, otthon, konnektorról minden nap tölthetjük, jól néz ki, gyors és könnyen felismerhető. Az persze így sem biztos, hogy hosszabb távon tényleg el lehet belőle adni 400 ezer példányt évente, de biztosan lesznek hívei szép számmal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.