Megmutatták a Mercedes szuperautó-hajtását

2017.05.29. 13:34

Az AMG a nürburgringi 24 órás verseny kapcsán mutatta meg, milyen lesz a szuperkomplikált F1-es hajtásrendszer utcai változata. Első ránézésre egyáltalán nem hasonlít egy szokványos sportkocsi-hajtásra, ám a hírek szerint akár ezer lóerős is lehet az össz-teljesítménye.

poxray

A képen megfigyelhető az apró, 1,6 literes V6-os a nagyméretű, karbonszálas légszívó idom alján – ez alatt lakik a hosszú tengelyű, elektromos turbófeltöltő, a motor egyik különleges megoldása, amelyhez hasonlót utcai autóban eddig még nem alkalmaztak. Látható az akkumulátor-csomag elhelyezése is, ez az első kerekek mögött helyezkedik el, a padlóba integrálva, és az is kiderül a képről, hogy a kettős keresztlengőkaros futóművek versenyautó-mintára nyomórudas rugózást kapnak, ám a lengőkarok fémből készülnek, és nem szálerősítésű műanyagból, mint a versenygépeken.

Magáról a V6-os motorról egyelőre annyit tudunk, hogy csökkentettek a fordulatszámán – az alapjáratot 4000-ről 2000-re mérséklik, a maximális fordulatszámot pedig 14500-ról 11000-re, és ennek megfelelően kell áthangolni a feltöltőrendszert is. A teljesítményről egyelőre csak találgatások vannak – eddig sokféle szám napvilágot látott 500 és 750 lóerő között – az viszont biztos, hogy a motor élettartama jóval rövidebb lesz az utcai autóktól megszokottnál: 50 ezer kilométerenként nagyjavításra lesz szükség.

A végleges autót várhatóan a Frankfurti Autószalonon mutatják be az idén ősszel, és később egy 275 példányos sorozatot terveznek előállítani belőle AMG Project One néven. Egy-egy példány ára 2,25 millió euró körül lesz.