Elfelejthetjük a teherhajókat? Vonaton jönnek a kínai Volvók

2017.06.01. 11:30

Háromszor gyorsabban, háromszor kevesebb szén-dioxid-kibocsátást termelve érkezett Európába egy szállítmány kínai gyártású S90. A Volvo az első, aki az új selyemúton hozta autóit Kínából a tenger helyett.

Kína az elmúlt években óriási vasúti beruházásokba kezdett, hogy felgyorsítsa termékei áramlását azok piacaira, így első sorban Európa, a Közel-Kelet és Délkelet-Ázsia felé. Az Új selyemút néven meghirdetett, mostanra leginkább Egy öv(ezet), egy út néven futó projektnek hála ma már a vasúti síneket el nem hagyva teheti meg egy rakomány útját Kína keleti ipari városaiból akár egész Rotterdamig vagy Madridig. Hogy ez Kínán kívül bárkinek több jóval jár-e, mint rosszal egyelőre nehéz megítélni, mindenesetre a Volvo már meg is találta benne a hatékonyabb szállítás lehetőségét.

12796710 c6abfb2249116806c4306489db60e208 o

A Volvo 2015-ben kezdett el külföldre gyártani daqingi üzemében. Akkor még amerikai piacos S60-kal, tavaly november óta viszont az S90-es csúcskivitelű változatai is itt készülnek, így azok is, amiket aztán Európában adnak el. Ezekből indult az első vonatos szállítmány nemrég. Összesen 225 autó állt hármasával egy-egy konténerbe, és a menetrend szerint tegnap kellett odaérniük Belgiumba, a Zeebrugge-i elosztóközpontba.

A Volvo tervei szerint hetente egy szerelvény indulna Daqing-ból Európába, de ez csak a kezdeti tempó, idővel felpörgetnék. A Volvo és a bolygó mindenképp örülhet az új lehetőségnek, tekintve, hogy háromszor gyorsabb és háromszor környezetkímélőbb ez a megoldás, mintha tengeren jönnének az autók. Az európai autógyártás versenyképességének viszont egy újabb pofon, ilyen logisztikai egyszerűség mellett még kevésbé lesznek motiváltak a gyártók, hogy helyben tartsák a termelésüket.