Ilyen a fapados Lexus-bálna

2017.06.07. 12:30

Egyelőre csak Kínában kezdik el bevezetni a legegyszerűbb Lexus LS-t, amelybe a korábban bemutatott változatokénál jóval egyszerűbb technika kerül, de az adatok alapján a V6-os szívómotorral sem lesz éppen lusta.

A gyorsulásra vonatkozó adatokat ugyan nem ismerjük, de a 3,5 literes V6-os motorból 318 lóerőt és 380 Nm csúcsnyomatékot hoztak ki a Toyota mérnökei, ami egyáltalán nem kevés: a Mercedes S osztály alapkivitele 275, a 7-es BMW-é 258 lóerővel érkezik, azaz teljesítményben a Toyota előnyben van. A Lexus az LS leggyengébb változatához is ugyanazt a tízfokozatú automata váltót kínálja, mint a biturbó-motoros, és a hibrid LS 500-asokhoz.

Az viszont nem biztos, hogy ezt az alapváltozatot másutt is piacra tudják dobni. Nyilván a helyi károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási normáktól függ, hogy egyáltalán van-e lehetőség a V6-os szívómotor bevezetésére. Az Egyesült Államokban valószínűleg igen, Európában viszont egyáltalán nem biztos, hogy egy ilyen, relatíve erős szívómotorral hozhatják a határértékeket a használható teljesítmény drámai csökkenése nélkül.

Úgy tűnik, a Toyota ezzel az LS generációval filozófiát váltott: nem kínálnak például V8-as motort, amelyre pedig presztízs-szempontból még szükség lehetne, helyette egy takarékosabb, de a maga 415 lóerejével azért bőven elég erős hathengerest vetettek be az 500 jelzésű modellben. Emellett az 500h-t mutatták még be eddig, amelybe 359 lóerő összteljesítményű hibrid hajtás kerül: ez egy 300 lóerős 3,5 literes V6-osból és egy 60 lóerős villanymotorból áll. A Lexus dízel változatot már eddig sem kínált legnagyobb limuzinjából, és ezen valószínűleg most sem változtatnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.