Ezt teszi a környezetünkért a következő Audi A8-as

2017.06.08. 15:22

Az Audi ismét elárult néhány részletet bemutatás előtt álló új csúcs-szedánjáról, az A8 következő generációjáról. A vegyes építésű karosszéria után ezúttal a hajtáslánc fogyasztáscsökkentő megoldásait részletezték a gyáriak.

a8hybrid

A motortól függetlenül két önindítót kap az autó: az egyik a megszokott indítómotor, amely csak hidegindításkor lép működésbe, a másik viszont egy 48 voltos szíjhajtású motor-generátor, amely a csomagtartóban elhelyezett Li-ion akkucsomagot tölti, illetve az itt felhalmozott energia egy részét hasznosíthatja. Ezzel valósítják meg a menet közbeni motorleállítást és újraindítást: 55 és 160 km/h között, ha a sofőr leveszi a lábát a gázról, akkor a motor leáll legfeljebb 40 másodpercre, vagy amíg ismét megmozdul a gázpedál. Mindezt állítólag teljesen zökkenőmentesen tudja végrehajtani a hajtásrendszer.

Lassú forgalomban 22 km/h-ig működik a hagyományos stop-start rendszer, de az Audinál ezt is megcsavarták egy kicsit. Ha az első kamera és távolság-érzékelő azt jelzi, hogy az autó előtt álló másik jármű elindult, akkor már indítja is újra a motort, így városi forgalomban tizedmásodpercekkel sem késlelteti a stop-start rendszer a gázreakciót.

A 48 voltos, az Audi által enyhe hibrid hajtásnak nevezett rendszer a gyáriak szerint akár 0,7 literes fogyasztáscsökkenést is hozhat száz kilométeren, ami nem tűnik soknak, de úgy tűnik, a VW luxusmárkája a szigorú szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt már ennyiért is kénytelen lehajolni.

Az új A8-as bemutatója egyébként már nincs messze: először július 11-én mutatják be az idei Audi Summiton, amelyet Barcelonában tart a német gyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.