Ötajtós lett az új 6-os BMW

2017.06.14. 11:11

A BMW váratlanul bemutatott egy újabb modellt, amely a korábban kupéknak fenntartott hatos számot kapta. A 6-os Gran Turismo az 5 GT helyére érkezik, de annál jóval karcsúbb és lendületesebb jelenség. Ha ezzel nem is mondtunk sokat a formatervről, azt azért megkockáztatnánk, hogy ennek az autónak több esélye lesz a sikerre, mint tömbszerű elődjének volt.

Az új ötajtós BMW, bár nem vaskos, nem kicsi: a hossza 5,091 méter, ennek megfelelően az 5 GT-hez képest 2,1 centivel alacsonyabb tető ellenére is megfelelően tágasnak ígérkezik. Ekkora méret mellett a 610 literes csomagtér sem akkora csoda, de valószínűleg így is bőségesen elég lesz, akár öt személynek, hosszabb utakra is. A hátsó ülések támláját villanymotorok hajtják vízszintesbe, így akár 1800 literes raktér is kialakítható a típus hátuljában.

Egyelőre háromféle változatot mutattak be. Az alapkivitel a 630i nevet kapta, és ahogy manapság a benzines BMW-knél szokás, a 30-as szám a kétliteres négyhengeres turbómotort jelöli. Ez 258 lóerős, a csúcsnyomatéka 400 Nm, így akár 6,3 másodperc alatt gyorsíthatja a nagy ötajtóst 100 km/h-ra. Az erősebb benzines a 640i, ebbe 340 lóerős hathengeres, háromliteres turbómotort építenek 450 Nm csúcsnyomatékkal, ezzel 5,3 másodperc alatt érhető el a százas tempó. Csak Európában lesz kapható a 630d, háromliteres sorhatos turbódízel motorral. Ez 265 lóerős, 620 Nm maximális nyomatékkal, ami 6 másodperces gyorsulási időt eredményez százig. Az összes motorhoz nyolcfokozatú ZF automata váltó jár, a két hathengereshez pedig összkerék-hajtást is kaphatunk.

A 6-os GT-be az ötös sorozat műszerfala szinte egy az egyben került be – csak a burkolatok színe tér el – azaz itt is megtalálható a 10,25 hüvelykes szélesvásznú tablet a műszerfalba tűzve, és persze itt is szembe jön az iDrive, amely nélkül ma már elképzelhetetlen egy BMW. Emellett van gesztus- és hangvezérlés is, sőt, félautomata önvezető rendszert is kínálnak a típushoz.

Ha röviden kéne összefoglalni, mi is ez az autó, azt mondanánk, az 5-ös sorozat csapott hátú kivitele, annak műszaki megoldásaival és célszerűbb karosszéria-kialakítással, valamivel magasabb áron. A 6-os GT alapára Németországban 62 300 euró (kb. 19,1 millió forint) lesz, a csúcsot jelentő összkerék-hajtású 640i-ért pedig 70 700 eurót (úgy 21,6 millió forintot) kérnek majd.