Ilyen az Audi legjobb futóműve

2017.06.19. 17:27

A még be sem mutatott A8-as újabb műszaki megoldását részletezte az Audi egyik szakembere. A futómű-fejlesztést vezető Thomas Müller beszélt az új, kamera-vezérelte aktív futóműről, amely a Mercedes Magic Carpet rendszeréhez hasonló előnyöket kínál.

Az új A8-as légrugós felfüggesztést kap – ami önmagában nem lenne újdonság, ebben a kategóriában ma már általánosnak mondható – amelyet aktív lengéscsillapítás- és hasmagasság-változtatással egészítettek ki. A beállításokat másodpercenként 66-szor változtatják az autó előtti útfelületet feltérképező kamera jelei alapján: a következő néhány méter egyenetlenségei, a jármű sebessége, valamint a karosszéria mozgásai alapján választ hasmagasságot és csillapítás-értéket a rendszer. A cél a karosszéria mozgásainak minimálisra csökkentése.

Nem csak a kényelem fokozására alkalmas a rendszer, de a karosszéria dőlését is nagyjából a felére csökkenthetik vele. Ez, és az 5 fok kerékelfordulást engedő aktív hátsókerék-kormányzás Müller szerint hihetetlenül könnyed érzéssé teszi az A8-as vezetését.

Müller leírása alapján azt mondanánk, az Audi nem talált fel nagy újdonságot a luxusmodell fejlesztésénél, de ahogy a korábban ismertetett, négy alapanyagú karosszéria és a hajtáslánc esetében is láttuk, igyekszik mindent beletenni a csúcsmodellbe, ami manapság egyáltalán lehetséges. E törekvésük érthető is: az A8 később érkezik, mint fontos vetélytársai. A Mercedes nemrég újította fel az S osztályt, a 7-es BMW sincs még két éves, és a Lexus is elkezdte már az új LS bevezetését. Az Audinak ebben a mezőnyben pedig csak akkor lesz esélye, ha minden lehetséges módon igyekszik túllicitálni a konkurenciát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.