Megér 320 milliót a kólás Porsche?

2017.07.08. 09:29

Kevéssé ismert, de elképesztően látványos autót kínál eladásra egy kaliforniai autóritkaság-kereskedő. Az Akin 935 L1 egyedi autó, amely 1982-ben több hosszú távú versenyen is részt vett, és hajlott kora ellenére kiváló állapotban maradt meg.

Nagyon furcsa öszvér a Bob Akin 935 L1-ként ismert Porsche. Az utolsó, 1979-es Porsche 935-ösök egyike szolgáltatja az alapot, ezt építették át az IMSA GTP szabályok szerint. Mivel a szélvédőnek és a tetőlemeznek sorozatgyártmányból kellett származnia, ezeket az alkatrészeket egy korabeli Porsche 911 Turbo (930) elemeire cserélték. Az övvonal alatt viszont egyedi karosszériát visel az autó: az 1980-as évek első felének versenyautó-építési stílusában szögletes burkolatot terveztek, óriási légbeömlőkkel. Az orridom egyenesen egy Lola T600-as prototípusról származik. Az autó farában 3,2 literes hathengeres bokszermotor található, amelynek a teljesítményét két hatalmas turbófeltöltővel növelték 800 lóerő fölé. Valószínűleg a gigászi erő miatt használták a négysebességes váltót is: alighanem ez volt az egyetlen, amely elviselte a félelmetes terhelést.

Az autóval több amerikai versenyen is elindultak, sőt, az 1982-es Le Mans-i 24 óráson is elindították, ahol az egyenesekben a leggyorsabb autók közé tartozott, de az üzemanyagrendszer hibája miatt két óra után kiesett. Az idény több IMSA versenyén még rajthoz állt az autó, de aztán 1999-ig raktárban állt – ekkor vásárolták meg Bob Akintől, és újították fel. Jelenleg versenyképes állapotban van, az eladó szerint historic versenyeken a legütőképesebb 935-ösök egyike lehet.

Az egészben az az igazán érdekes, hogy a maga 1,2 millió dolláros árával még csak nem is különösebben drága. Ugyanennél a kereskedésnél egy 1981-es Kramer 935 K4 – hasonló Porsche-átépítés, bár valamivel eredményesebb – 2,85 millió dollárba, az 1977-es Porsche 934-es 1,85 millióba, az Amerikában kifejezetten ritka utcai 959 Sport pedig 2,65 millió dollárba kerülne. Ez persze nem is csoda, a cég ugyanis úgy hirdeti magát, hogy befektetésnek is alkalmas autóritkaságokat forgalmaz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.