Elkészült a nagyobbik családi Hyundai

2017.07.14. 06:06

Már korábban kiszivárgott, hogy a Hyundai még egy i30 karosszériaváltozaton dolgozik az ötajtós és a kombi mellett. Most megmutatták a végeredményt.

A rokonság látható az ferde hátú és a csapott hátú változat között, a középső tetőoszlopig csak néhány részletbeli eltérés van, de a Fastback ívelt tetővonalával és hosszabb hátuljával nem is lehetne eltérőbb karakter. Az új változat 11 centivel hosszabb lett az alapkivitelű ötajtósnál – a teljes hossz 4,455 méterre nőtt – ami egyértelműen a hosszabb hátsó túlnyúlásból adódik. Az övvonallal szépen összesimított tetőív alapján azt várnánk, hogy az új változat könnyedebb jelenség, de a fotókon nem ez látszik. A magasan kezdődő oldalablakok, az alacsony tető és a domború ajtóburkolatok miatt, ha lehet, ez az i30-as tűnik a legmasszívabbnak – ebben a sötét metálszürkében egészen olyan, mintha ólomból öntötték volna ki.

A tervezők első nyilatkozataiból az derül ki, hogy a Hyundai olyasmivel próbálkozik, mint az Audi az A5 Sportback, vagy a BMW a 4-es Gran Coupé esetében: az új típusváltozattal új vásárlókat próbálnak behozni. Ám ezzel a tömeggyártók közül eddig más nemigen próbálkozott, legalábbis ebben a méretkategóriában. A Hyundai számára ez végül is nem jelent többletköltséget, hisz a második generációs i30-asból nem készül háromajtós kivitel, mint az elődjéből – amit annak a kifejlesztésére nem költöttek el, azt fordíthatták a második ötajtós megtervezésére. Azt egyelőre megjósolni sem mernénk, hogy bejön-e ez a megoldás, mindenesetre úgy néz ki, hogy a Fastbacket a kínálat drágábbik felébe szánják.

Műszaki szempontból nem hoz újat: ezres, háromhengeres, 120 lóerős és 1,4 literes, négyhengeres, 140 lóerős turbós benzinmotorral, illetve 1,6 literes, négyhengeres, 110 vagy 136 lóerős dízellel lehet majd megvásárolni. Az ezreshez csak hatfokozatú manuális váltót társítanak, az összes többi motor elérhető lesz hét fokozatú dupla kuplungos automata váltóval is. A Fastback európai forgalmazásának beindítására azonban még várnunk kell: a tervek szerint 2018 legelején jelenik meg a kereskedésekben ez a kivitel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.