Súlyával veri a régi OPC-t az új Insginia sportváltozata

2017.07.20. 14:09

Erősebb motort nem kapott, de mínusz hatvanöt lóerővel is gyorsabb, mint az Insignia OPC volt – megjött az új Insignia legsportosabb változata, a GSi. Súlyával veri a szellemi elődöt.

Egy ideje már az OPC a bevett jelzés az Opelnél a sportváltozatokra, de nem olyan régen, a nyolcvanas években még egy másik három betű jelentette ugyanezt a márkánál. Ez volt a GSi, amit most az új sportos Insigniával elővettek ugyan, de várhatóan csak egy átmeneti csúcsmodell kapta a nevet. Mert a most jött új sportváltozat hiába a leggyorsabb új Insignia, mindezt úgy teszi, hogy erősebb motort nem kapott, a 260 lóerős kétliteres turbós benzinesből építik, nyolcsebességes automataváltóval. A gyorsaság így véletlenül sem 0-100-as sprintben vagy végtempóban értendő, hanem köridőben. Egész pontosan a Nordschleifén.

Az Opel a köridőket elsunnyogja ugyan, de az Insignia GSi érkezéséről szóló közleményben büszkén hirdeti, hogy a Zöld Pokolban elverte az előző generáció csúcsát, az OPC-t. Pedig az ugye az 2,8 liter, V6 meg 325 lóerő. Ennél direktebben aligha hívhatnák fel a figyelmet arra, hogy a GSi miben jobb, mint szellemi elődje volt. Elsősorban tömegben, mi másban? A generációváltás 160 kilogramm mínuszt jelent, hogy emellett dolgoztak is az az autón, mire az új Insigniából GSi lett, már csak sallang. Mert dolgoztak, a rövidebb rugókkal kerek egy centivel alacsonyabban ül, mint az alapváltozat. Négydugattyús Brembo féknyergeket kapott, mellé 20 colos Michelin Pilot Sport 4 S abroncsokkal. Reszeltek a lökhárítókon, krómot kaptak a kipufogók, nagy oldaltartású kagylóüléseket a beltér, ja, és itt persze széria az elektromos futóművezérlés.

A GSi nem sokáig marad az Insigniák csúcsa, idővel érkezik egy új OPC is, ami várhatóan annyiban lesz más, hogy kap egy erősebb motort a felsorolt extrák mellé. Hogy mikor jön, még rejtély, az Insignia GSi-vel viszont nem várnak sokat, szeptember közepén, a Frankfurti Autószalonon megejtik a hivatalos bemutatót.