Nem veszélyes az eladásokra a kartellbotrány – mondja a neves közgazdász

2017.07.26. 12:16

A német autógyárakkal szemben felmerült kartellgyanú nem csökkenti eladásaikat és különben is, elbírnák a büntetések költségét Clemens Fuest neves német közgazdász, a müncheni ifo gazdaságkutató intézet elnöke szerint, aki a Bayerischer Rundfunk tévécsatornának nyilatkozott szerdán.

etbd

Az ifo elnöke szerint tök egyszerű a magyarázat: Ezek a cégek akárhogy is, de jó autókat gyártanak. Az lehet, hogy az autók valamivel többe kerültek annál, mint amibe kerülhettek volna, ez azonban nem jelent közvetlen veszélyt az eladásokra – így Fuest, aki a Volkswagent hozta fel példaként, amely a dízelbotrány után sem panaszkodhatott az eladásaira, mivel a vevőközönséget a jelek szerint nem különösebben befolyásolják az ilyen iparági ügyek.

A cégek jó hírének azonban mindenképp árt az ügy Fuest szerint: érdekes, ami az értékpapírpiacokon történt, az autógyárak piaci tőkeértéke tízmilliárd euróval csökkent. Hozzátette: az esetleges büntetéseket és kártérítéseket azonban az autógyárak minden további nélkül ki tudják fizetni, miután az elmúlt években igencsak nagy nyereséget termeltek, van miből. Végül is igen nagy terheket elviselni képes óriási vállalatokról van szó – mutatott rá.

automarken-102-resimage v-variantSmall24x9 w-640

Az Európai Bizottság illegális áregyeztetés gyanújával indított vizsgálatot a VW, Audi, Porsche, Daimler és BMW ellen. A német Der Spiegel magazin beszámolója szerint az autógyárak a kilencvenes évek óta több mint hatvan munkacsoportban egyeztettek a technikai, árszabási, beszállítói kérdésekben a piaci stratégiáról. Az eddig ismert részletekről itt lehet hosszan olvasni:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.