Extrém csendes utastérrel érkezett az új Rolls-Royce Phantom

2017.07.28. 08:43

A lehető legcsendesebb utastérrel, alumínium platformmal és a kortársakhoz felzárkóztatott extrákkal jön a nyolcadik generációs Phantom. Tizennégy év után újul meg a Rolls-Royce csúcsmodellje.

Pakolhatnak bele annyi extrát, amennyit a kor elbír, a nyolcadik generációs Phantomra valószínű egy dologról emlékszik majd az utókor: ez az első Rolls, ami a márka új, alumínium platformján áll. Övé lett az úttörő szerep, ugyanezt az alapot használja majd ugyanis a jövőben valamennyi Rolls a Ghosttól a Wraith-en át a Dawnig. Sőt, a márka első SUV-ja, a Cullinan is ezen állhat majd. A Phantom azonban hiába kapott új platformot maga alá és lett rövidebb, az extrákkal és a plusz szigeteléssel tömege így is felment 2625 kilogrammra 2550-ről. Ha már a számok: az új platformmal 30 százalékkal lett merevebb, mint elődje volt.

Nyolc milliméterrel lett magasabb a hetedik generációnál, 29-cel szélesebb, ugyanakkor 77 millimétert összement hosszban (így is 5,76 méteres). Úgy fest, hosszban már elérték a felesleges luxus szintjét, mert ebből a csonkításból 19 millimétert a tengelytávból nyertek. Igaz, aki ragaszkodik a végtelen lábtérhez, annak jó hír, hogy ez is kérhető lesz majd hosszított változatban, ami plusz 20 centi lábteret jelent.

Egyértelmű volt, hogy formailag nem dobnak nagyot. Egy picit átszabták ugyan a rács közvetlen környezetét, de az érdemi újítás itt a lézerfényszóró. Bizony, a Rolls-t is elérte a technológia, amivel akár 600 méterre is ellát az a Phantom. (Az Audi hasonló rendszeréről itt írtunk hosszabban). Megjelenés-ügyileg a Rolls még a kasznira pakolt keskeny fényes csíkokra büszke. Bár elsőre egyszerű krómnak tűnhet, valójában rozsdamentes acél mind. Sőt, a gyári közlemény külön kiemeli, hogy az első szélvédőtől a C oszlopig nyúló darab a leghosszabb autóra került ilyen elem, amit humán munkaerő kézzel polírozott.

Odabent valamivel egyszerűbb szemre megtalálni az újdonságokat. Egyrészt digitális lett a műszeregység és került középre egy 12,3 colos TFT kijelző. Etéren volt miben utolérni a konkurenseket, de gondoskodtak róla, hogy a nagy modernitás cunami egy ponton megálljon, ez pedig az analóg óra az utasoldali ülés előtt. Persze elektromosan állítható minden odabent, az utolsó combtámaszig. Ehhez ma már elég egy csúcs 7-es BMW, itt nem volt miben ráverni a kortársakra, ezért rámentek a luxus egy más ágára: a Rolls azt mondja, a legcsendesebb robbanómotoros autó utasterét igyekeztek összehozni.

Az utastér csendesítése ma már önálló tudomány, erős állítás ebben önjelölt elsőnek lenni, de a Rolls-nál tettek is a célért. Vastagítottak az üvegeken, és belepakoltak összesen 130 kilónyi szigetelést az autóba, hogy a külvilágból a lehető legkevesebb jöjjön be. Még az egyedi, habréteggel befújt „Silent-Seal” abroncsokkal is sikerült 9 decibelt fogni pusztán a gördülési zajon. Végeredményben 100 km/h-s tempónál tíz százalékkal nagyobb a csend odabent, mint az elődben volt. Ehhez a tempóhoz nulláról egyébiránt 5,3 másodpercre van szüksége.

Hajtás terén nem nagyon lehetett már megváltani a világot. A nyolcadik generáció a 6,75 literes, ikerturbós V12-es új változatával jön, ami 563 lóerővel mozgatja az utasokkal együtt 2,8 tonnás Phantomot. Bár ez a motor nem teljesen előélet nélküli, a dugattyúk, a főtengely, a hűtő, a motorvezérlő szoftver mind teljesen újak hozzá. Ehhez társul egy nyolcfokozatú automataváltó, valamint egy műholdas támogatás, ami a várható domborzati viszonyok ismeretében segít fokozatot választani a Rolls-nak.

Elöl új dupla keresztlengőkaros, hátul öt lengőkaros hátsó futóművet kapott, de a Rolls által emlegetett varázsszőnyeg-élményt valószínű az okos légrugós rendszer hozza el, ami a kormányzásból, a gyorsulási értékekből és az utat figyelő kamera képéből hangolja magát. Ezen felül biztonsági és vezetősegéd extrából természetesen minden benne van, amit ma elbír a technológia. Mindezt mennyiért? Árat egyelőre nem közölt a Rolls, azzal lehet, hogy meg kell várni a szeptembert, pontosabban a Frankfurti Autószalont.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.