Nincs több titok: bemutatták, meghajtották a Tesla Model 3 szériaváltozatát

2017.07.29. 11:26

A Tesla-vásárlók bizalma határtalan. Mégis melyik gyártó tehetné meg ügyfeleivel, hogy autójuk átadásával egy napon mutassa be annak szériaváltozatát? Naná, hogy csak a különutas húzásairól ismert Tesla, amely péntek este adta át az első harminc Model 3-t megrendelőinek, egyúttal lezavarta utolsó bemutatóját új belépőmodelljének.

A fél világ követte, mit szenvedett szegény Tesla, míg beindult a Model 3 gyártása, péntek este viszont már az optimizmus és az ünneplés volt a hangulat alapja Fremontban. A Tesla üzemépületében tartott átadáson/bemutatón Musk maga tisztázott minden eddig homályos részletet a Model 3-ról. Immár hivatalosan kinyilatkoztatódott például, hogy a 35 ezer dolláros (8,8 millió forint) alapmodell hatótávja 350 kilométer lesz. A gyártás felfuttatásáig egyedül ez, ennek is az egy darab villanymotorral szerelt, hátsókerék-hajtású változata készül majd. Később jön a kétmotoros összkerekes változat, valamint idővel lesz egy 44 ezer dollárról induló Model 3 nagyobb akkumulátor-csomaggal. Arra 500 kilométeres hatótávot ígérnek egy töltéssel. A 0-100-as sprint értéke is elhangzott: az alapmodell a 5,6 másodperces teljesítményében nem volt semmi újdonság, a nagyobb hatótávos 3-as 5,1-esében már inkább. 

Nem ment (megy) könnyen


Július első felének iparági híre volt, hogy az előszéria bemutatója, majd az azt követő határidő-tologatás után beindult végre a sorozatgyártás és elkészült az első szériapéldány a Model 3-ból. A Model S kistestvéréből, amit a köznyelv következetesen a Tesla népautójának hív. Miközben az igények valóban óriásiak iránta, Elon Musk autógyárának legnagyobb problémája továbbra is, hogy miként szolgálja ki azokat. Az elmúlt hat hónap pokoljárás volt – így tegnap az indulásról Musk, aki nemrég azt is tisztázta, 2020 előtt várhatóan nem érik el az egymillió Model 3/év tempót. Aközött a bő négyszázezer előrendelő között pedig, aki már tavaly lefoglalózta a sajátját, lesznek sokan, akik leghamarabb jövő nyáron remélhetik, hogy megkapják autójukat.

Meglepetést a belső sem hozott. Igaz, Musk korábban elmondta, hogy a végső változat utastere épp olyan spártai lesz, mint a prototípusoké volt. A kormányra került ugyan néhány alapfunkció, mindennek odabent maradt a lelke a fektetett, 15 colos kijelző. Az amerikai sajtó szerint Musk meg van győződve róla, hogy az embereknek nem hiányzik majd a hagyományos óracsoport, de a Model 3-ban ezen felül furcsamód head up display sincs. A sebességet így vezetés közben a kijelző bal felső sarkából lehet majd leolvasni:

Mintha már az egész középkonzolt a passzív vezetésre hangolták volna. Hardver-ügyileg amúgy képes rá, szoftvert frissíteni lehet később is, így a Model 3 és a teljes önvezetés közé kisebb-nagyobb mértékben egyelőre az államonként és országonként eltérő szabályzás áll. A Model S-sel ellentétben viszont itt nem jár alapból az önvezető képesség. 5 ezer dollárba kerül az Autopilot szoftver, amit lehet utólag is rendelni majd hozzá. Ja, és egy Teslához méltó geek újítás: a Model 3-nak egyáltalán nincs szüksége fizikailag kulcsra. Minden a nyitás-zárástól az indításig kezelhető az autó saját telefonos appján keresztül. 

A Model 3-nál megjelent a Teslánál eddig szokatlan prémium felszereltség fogalma is. A Model S még tisztán és egyenesen a prémium kategóriába lett célozva, de mivel a Model 3 egy egész más és sokkal nagyobb közönségnek szól, több szinten teszik az ügyfelek elé. Ezért született az 5000 dolláros prémium csomag hozzá, ami olyan extrákat hoz, mint a full üveg panorámatető, az indukciós telefontöltő, a fűthető hátsó ülés vagy a faberakás az utastérben.

Az amerikai sajtó tele van a tegnap esti show-val. A fenti infókon túl sok érdemi nem derül ki a cikkekből, legfeljebb, hogy minden újságíró veszettül boldog volt, hogy ha ugyan csak 15 percre is, de vezethette a széria Model 3-ast. Leszámítva a motortrendes srácok tesztjét, akik egész nagyot tudtak autózni vele, és Bjorn Nyland norvég teslás vlogger videója is egész sokatmondó. Ugyan sötétben, de egy próbakörön alaposan körbevideózta az autót az anyósról:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.