Álcázott villany-Audi a Grossglockneren

2017.08.03. 15:47

Bár az autógyárak igyekeznek titokban tartani fejlesztés alatt álló modelljeiket, van egy pont, ahol mindenképp közútra kell vinni az újdonságot, hogy valós körülmények közt végezhessenek méréseket a finomhangoláshoz. Az egyik ilyen tipikus teszthelyszín a Grossglockner hágó szerpentinje, amely kapaszkodóképesség- és féktesztnek egyaránt kiváló. Itt készített fotókat egy Audi prototípusról egyik olvasónk.

Dániel így írta le az eseményeket: „Fent voltunk a Grossglockneren, és visszafele megálltunk egy pihenőnél a fékeket visszahűteni. Egyszer csak azt vettük észre, hogy lefordul a pihenőhöz egy teljesen lefóliázott, elektromos Audi Q5. Természetesen volt felvezető sereg is, egy Volkswagen Amarok, egy új A8 és egy Q7 RS. Lefordultak, de azzal a lendülettel mentek is tova egy odébb lévő pihenőhöz, ahova földút vezet. Azért mehettek oda, hogy ne háborgassa őket senki. Azonnal indultam a kis telefonnal, hogy képeket készítsek, ám amint meglátták, hogy közeledem, azonnal szedték a sátorfájukat és indultak is tovább. A szerencse az volt, hogy egy út vezetett csak kifelé, így nem tudták elkerülni a fotók készítését. Érdekes volt látni az elektromos Q5 műszerfalán a nagy piros gombot, illetve az anyósülésen ülő srácot, aki egy laptopot tartogatott, gondolom ő kezelte az adatokat. Az Amarok alkalmas volt műszaki mentésre, a többiek pedig csak kísérők voltak, de a többi autó is kapta az ívet, mert kiforduláskor az utolsó, a Q7 RS padlógázt kapott, amibe enyhén szólva is beleborzongtunk.”

A leíráshoz annyit tennénk hozzá, hogy a fotók alapján az álcázott prototípus aligha a Q5-ös, valószínűbb, hogy a 2018-ra várható, szériagyártású e-Tron Quattro villanyautóról lehet szó. Erre utal, hogy az új A8-aséhoz hasonló hűtőmaszkot visel, és az oldaláról hiányzik a Q5-ös övvonalán végigfutó jellegzetes él. A típust ugyan még csak tanulmánykényt láthattuk, de azt már hivatalosan is megerősítették, hogy jövőre indul a gyártása az Audi brüsszeli üzemében.