A Nissan eddig csak előzeteseket közölt az új Leaf-ről, de azzal, hogy egy komplett katalógus bukkant fel az interneten – az Autobytelnél élesítették a típus oldalát idő előtt – a nem marat sok titka a típusnak.
Kiderült, hogy 147 lóerős és 320 Nm csúcsnyomatékú villanymotort kap, elsőkerék-hajtású lesz, 4,481 méter hosszú, 1,791 méter széles, 1,56 méter magas, a tengelytávja pedig kerek 2,7 méteres. Üresen 1560 kilogrammot nyom majd, a teljes megengedett tömege pedig 2020 kg lesz. Az adatok szerint az akkumulátor 40 kWh energia raktározására lesz alkalmas, ami 265 km megtételére lehet elegendő, bár korábbi hírek szerint várható egy bőven 300 km feletti hatótávú változat is, 60 kWh-s akkucsomaggal. Az is kiderült, hogy az új Leafben az előd csatolt lengőkaros hátsó futóműve helyett torziós rudas megoldást használnak, bár nem tudni, hogy ez a megoldás jelent-e előrelépést kényelemben vagy úttartásban.
Ám mi talán még ennél is lényegesebb, kiderült, mibe kerül majd az autó: az alapváltozatért Észak-Amerikában 29 990 dollárt (kb. 7,8 millió forintot) kérnek, a csúcsmodell ára pedig 36 200 dollár, vagyis úgy 9,4 millió forint lesz. Így a Nissan valamivel olcsóbban kínál villanyautót, mint a konkurensek. A Chevrolet Boltból 37 495 és 41 780 dolláros változatok készülnek, a Tesla Model 3 ára pedig 35 és 60 ezer dollár között lesz, az akkumulátor méretétől és a felszereltségtől függően. Az árkülönbség azonban nagyjából arányban áll a megtehető távolsággal: a olcsóbb Leafet gyakrabban kell majd töltőre tenni.
A Leaf raktárban álló példányairól ráadásul készüt néhány rossz minőségű, de kellőképp részletgazdag kép, így nagy meglepetés már nem érhet senkit a típus kapcsán. Az adatok láttán azt mondanánk, a Leaf megfizethetőbb árával és nagyobb hatótávjával simán javíthat az elődmodell piaci pozícióján, bár a villanyautók piacának jövőjét most nem könnyű megjósolni, hisz egy-két éven belül tucatnyi új modell várható több nagy autógyártótól, amelyek fenekestül felforgathatják az erőviszonyokat.