Visszafejlesztik a BMW M4-est?

2017.08.15. 12:21

A gyáriak szerint a szénszálas kardántengely acélra cserélésére környezetvédelmi okokból van szükség. Konkrétabban azért, hogy beszerelhessenek egy koromszűrőt a kipufogórendszerbe.

Az összefüggés elsőre nem egészen egyértelmű, de valószínűleg arról van szó, hogy a koromszűrő kiégetésekor túl forró lesz a kipufogórendszer, és ez károsítaná a karbonszálas kardánt. Ezt amúgy azért alkalmazták eddig, mert valamivel könnyebb az acélból készülőnél, de a BMW-nél megesküsznek rá, hogy az autó dinamikája nem szenved csorbát a kardán cseréje miatt. Valószínűleg igazuk lehet: 430 lóerő mellett aligha érezhető az a néhány deka többlet a forgó tömegekben, amit az új kardán eredményez.

A modern, közvetlen befecskendezéses turbómotoroknál egyébként egyre gyakoribb jelenség a kormolás, amely korábban csak a dízelekre volt jellemző. Így több gyártó jelezte már, hogy benzinmotoros autóit is koromszűrővel látja el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.