2017.08.28. 11:18

A vázlatokon kifejezetten jól fest az egyelőre ismeretlen nevű SUV, amelyet a kínaiak a Frankfurti Autószalonon állítanak ki. Vázlaton persze szinte minden autó jól mutat, de a kínaiak az elmúlt években sokat fejlődtek autótervezésben. A Chery ráadásul viszonylag korszerű megoldásokkal dolgozik, amelyek egy részét Európában is fejlesztik.

Ha csak az eladásokat nézzük, a Chery egész apró autógyártó a nemzetközi konkurencia mellett. Tavaly rekordot döntöttek, ami az eladásokat illeti: 700 ezer autót értékesítettek – ehhez képest a Mazda és a Mitsubishi is nehézsúlyú bőven egymillió feletti eladásaival. Ám a Chery a kínai állam tulajdona, így a pénz nemigen lehet gond, ha a tét a nemzetközi terjeszkedés, és most pont ezt tervezik. A vázlatokon látható autó az első eszköz ehhez. Sokat nem tudunk róla, de annyi látszik, hogy a formaterv korszerű, helyenként kifejezetten érdekes, és az autó egy új jelvényt visel – ellipszisben egy legömbölyített háromszög – azaz alighanem márkanevet is újat kap.

Nem ez a Chery első nekifutása: a cég állt korábban a Qoros mötött is, és az ő termékeiket forgalmazza Olaszországban a DR Motor nevű cég is, igaz, visszafogott eredménnyel. Most azonban mintha egyel komolyabban gondolnák az európai offenzívát, és a piaci kilátások is kedvezőbbeknek tűnnek, mint a Qoros 2007-es bemutatását követően, amikor az európai piac hosszas mélyrepülésbe kezdett.

A kínai gyártók eddig a hazai piacra koncentráltak, illetve olyan másodlagos piacokra koncentráltak, mint Oroszország vagy Latin-Amerika. Ám úgy tűnik, belátták, hogy a nagy exportpiacok – Észak-Amerika, Európa – nélkül nincs lehetőségük tovább növekedni. A kínai állam pedig a külföldi terjeszkedést szorgalmazza, és erre a pénzt sem sajnálja – ezért futnak neki ismét a nemzetközi terjeszkedésnek ismét. Frankfurtban talán az is kiderül, hogy az elmúlt tíz évben mennyit fejlődtek autótervezésben.