2017.09.15. 14:11

A Peugeot ugyan nem jött el Frankfurtba, de az immár PSA-s, a német piacon kiemelkedően fontos Opel hatalmas standdal készült. Többnyire már jól ismert modelleket hoztak el, ezek között kellett keresni az újdonságokat. Annál is inkább, mert megfelelő távolságból, szemből nézve a Grandland X és a Crossland X között alig találni különbséget. Közelebbről szerencsére annál többet.

A Crosslandnek korábban felróttuk már a panelház-dizájnt, tehát hogy magas és keskeny, emiatt aztán kicsit esetlennek is néz ki. A Grandland X-nél nincs ilyen probléma: addig fújták nagyobbra és még nagyobbra a kisebbik crossovert, hogy a végeredmény egy arányos, minden szögből vállalható hobbiterepjáró lett, nem véletlenül, hisz az autó műszakilag a Peugeot 3008-ra épül. Pofájuk a jellegzetes opeles maszkkal és a szárnyas márkajelvénnyel nagyon hasonló, a fényszórók viszont csak első ránézésre azok. A Grandland feneke érdekes forma: mintha egy gömbölyű farból vágtak volna ki egy szeletet, ahova aztán beillesztették a lámpatesteket - működik, jól is áll neki.

Amikor beültem, a különbség-hasonlóság terén folytatott gondolatmenetem félbe is szakadt. Ha bekötött szemmel ültetnek be, és csak az ajtó záródása után kapnám vissza a látásom, bajban lennék. Az ajtó belső borítása a maga hatalmas műanyag felületével, és a PSA-rokonságot hirdető ablakemelő-kapcsolókkal, a kormány meg a rajta elhelyezett kezelőszervekkel és puszta tapintásával is tökéletesen hozza ugyanazt, amit a Crossland X is hozott - na de ha ott sem volt rossz, akkor miért változtatnának? A középső kijelző körül biztos ami biztos alapon elhelyeztek egy szép kamuvarrást a műanyagban, gondolhatták, ha az Insigniában elfér, akkor itt kit zavarna? Mindenesetre az Opel jó szokását megőrizte, és a Grandland kap külön klímakezelő panelt, nem a menüben kell turkálni utána.

Míg a Crossland X-nél gondolkodnom kellett, hogy vajon mi értelme annak, hogy a Mokka után csinálnak még egy autót ugyanabba a szegmensbe, csak ezúttal rosszabbul, a Grandland X-nél nem merül fel ilyen kérdés. Ez egyértelműen a németek nagyobbik SUV-ja lesz, ha úgy tetszik, a nyugdíjazott Antara helyét veszi át - bár valamivel kisebb annál, 4,5 méter hosszú.

A Grandlandhez elérhető motorokról továbbra sincsenek konkrétumok, bár az Opel németországi konfigurátorában már megjelent a típus, méghozzá 130 lóerős turbós 1,2-essel és 120 lovas 1,6-os dízellel. Mivel pedig az EMP2 PSA-platformra épül, klasszikus összkerékhajtást a Crosslandhez hasonlóan opcionálisan sem kap.

Ennél érdekesebb, hogy plug-in hibrid viszont lesz belőle, ezzel a rüsselsheimiek első ilyen modellje lesz – legalábbis ők így emlékeznek, viszont felmerül a kérdés, hogy az első generációs Ampera mi volt? A nulladik? Mert ugye azt a tölthető villanyautót, ami elmegy 50-60 kilométert árammal és utána 400-at benzinnel, azt hívják plug-in hibridnek, a régi tulajdonos, a GM minden állítása ellenére. 

Az erről szóló bejelentéskor Michael Lohscheller Opel-vezér a PSA-együttműködésben rejlő lehetőségeket ecsetelte, hiszen a Grandland francia testvérmodelljének, a Peugeot 3008-nak már korábban belengették a konnektoros változatát. A Peugeot 300 lóerő körüli összteljesítményt ígért, és a rendszerben ott lesz a legendás turbós Prince-motor (1.6 THP), a villanymotor pedig a hátsó tengelyt hajtja. Bár az Opel nem árult el részleteket, valószínű, hogy a Grandlandnél is ezt a képletet használják. A forgalmazás kezdete sem ismert, viszont a Grandland X hagyományos változatai október végétől kaphatóak lesznek itthon is.

Nem csak a Grandland rejtőzködött jól az Opel-standon. Insigniából két új kivitelt is elhoztak Frankfurtba. Az egyik a GSI és annak kombi változata, amely az új OPC-változat érkezéséig a tápláléklánc csúcsán helyezkedik el. A másik pedig a Country Tourer, vagy ha úgy tetszik, az Opel allroadja. Két centivel megemelték hasmagasságát, nyomatékvektor-szabályozással ellátott összerékhajtást építettek be, és persze körbeműanyagozták.

A Country Tourer többféle benzines- és dízelmotorral kerül a kereskedésekbe, a csúcsot - teljesítményét tekintve - a 260 lovas kétliteres turbó-benzin jelenti, 11,7 millióért, az alap az 1,5-ös turbós benzines, kézi váltóval 8,8 millióért.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.