Egy alapra épül minden BMW 2020-tól

2017.09.18. 15:20

Eléggé meglepő bejelentést tett a BMW: az összes modelljük ugyanarra az alapstruktúrára épül a következő évtized elejétől, hajtson bárhol és bármivel. Ilyet még a VW szabvány platformjai sem tudnak, de a BMW modulrendszere állítólag igen.

Münchenben már most is szabvány alkatrészek köré terveznek mindent, bár egyelőre kétféle padlólemezt variálnak. A fronthajtású modellek az UKL jelzésű alapokra épülnek, ezt használják az összes Miniben, és az elsőkerék-hajtású BMW-kben, amilyen az X1-es vagy a 2-es Active és Grand Tourer. A hástókerék-hajtásúak a 2-es kupétól az 7-esig és az X5-ösig a CLAR nevű moduláris rendszer köré épülnek, amelyet hátsókerék-hajtású modellekhez terveztek. Ám a legutóbbi bejelentés szerint ezt a két platformot egyetlenegy váltja. Olyan szabvány rendszer, amelyre építhetnek kicsi és nagy autót, első-, hátsó- vagy összkerék-hajtással, villamos, hibrid, vagy dugattyús motoros hajtással.

A BMW i márkáját igazgató Robert Irlinger szerint ez az egyetlen logikus lépés, mivel az elektromos járművek terjedése még mindig bizonytalan. Így viszont a BMW kielégíthet minden felmerülő igényt, miközben nem kell az alapoktól újraterveznie minden típusát, ha kiderül, hogy a villanyautó vakvágány volt. Az új platform esetében például az elektromos és a benzines modell közt az elsődleges eltérés a padló-struktúra lesz, miközben például a futóművek bekötési pontjai, vagy az első és hátsó gyűrődőzónák azonosak maradhatnak.

Ilyen mértékű szabványosítást eddig egyetlen autógyártó sem próbált, érdekes lesz látni, hogy a BMW-nek hogy sikerül változatos palettát építenie egyetlen alapstruktúra köré.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.