Nem bővít a Dacia
Ahhoz képest, hogy eredetileg egyetlen modell, a Logan köré építették a márkát, a jelenlegi választék persze igazán széles: a szedán mellett kínálják a Sanderót, a Dustert, a Lodgyt és a Dokkert, azaz nem lehet azt mondani, hogy ne tették volna meg, amit amit a műszaki alapok és a gazdasági realitás megenged.
Jean-Cristonpe Kugler, a márka vezetője most azt mondta a Duster felújítása kapcsán, hogy jelenleg nem tervezik a kínálat további bővítését. „Jelenleg 44 országban vagyunk jelen, és a legtöbben éves rendszerességgel döntünk újabb rekordokat. Ezért úgy látjuk, még a jelenlegi választékban is rengeteg a kiaknázatlan lehetőség. A Dacia tavaly 430 ezer körüli eladásokat produkált, ami ahhoz képest mindenképp jó eredmény, hogy minden modelljük ugyanazokra az elemekre épül.
A további bővítésnek is ez a fő gátja: ahhoz, hogy sokkal nagyobb vagy kisebb modelleket kínáljon a Dacia, nem volna elegendő a jelenlegi, egyféle alapstruktúra. Nagyobb modellhez valószínűleg már kevés lenne a szabvány futómű és gyenge a motorválaszték, de egy sokkal kisebb modell kifejlesztése is túl sokba lenne, hiszen ahhoz is másik platformot kellene gyártásba küldeni a márka üzemeiben. Emellett lehetne még rétegmodelleket gyártani, amilyen egy kupé vagy roadster, de a Dacia üzleti modelljébe ez nemigen férne bele. A márka eleve nem keres sokat egy-egy autón, ha lenne olyan típus a kínálatban, amely még veszteséget is hozna – a rétegmodellek szinte minden esetben ilyenek – az teljesen elvinné a profitot.