Aranyos retró-autót készített a Daihatsu

2017.10.12. 11:15

A Tokiói Autószalonra a Daihatsu is rendesen felkészült, egész sor DN jelzésű tanulmányt építettek, amelyek közül kétségkívül a Compagno a legizgalmasabb. A név az 1960-as évek Daihatsu kínálatában egy egyszerű, lépcsős hátú kisautót jelölt, az új tanulmányt viszont egyáltalán nem neveznénk átlagosnak.

A stílusában egyértelműen van valami múltidéző, de a részletek kétségkívül korszerűek. A legmarkánsabb részlet egyértelműen a félcsepp-tető, amelytől hátsó fejtere ugyan egész biztosan nincs a Compagnónak, viszont egyértelműen kupé-karaktert kölcsönöz a típusnak. Az ős-névrokon stílusából a krómozott hűtőrácsot, illetve a keskeny és magas hátsó lámpákat emelték át az újba.

Bár egyáltalán nem biztos, hogy valaha is gyártásba kerül a Compagno, a Daihatsu azért jelezte, hogy a konkrét kiállítási autót ezres, háromhengeres turbómotor hajtja. Ám azt is jelezték, hogy ennek a helyére egy 1,2 literes benzinmotor is beférne, hibrid hajtáslánccal kiegészítve.

Bárhol másutt mutatnának be egy ilyen járművet, biztosak lehetnénk benne, hogy hasonlót sem küldenek gyártásba, de a japán gyártók a belpiacra gyakorta egész fura modelleket is szériagyártásba küldenek, és az az érzésünk, az idei Tokiói Autószalonra tervezett Daihatsu koncepcióautók közül talán ez a legesélyesebb, hogy később szép számú vásárlóra találjon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.