Randa de tágas a jövő Toyotája
Csak nem akar véget érni a Toyota tokiói újdonságainak sora. Ezúttal egy nagyon szokatlan arányú jármű képeit és adatait hozták nyilvánosságra. A Fine-Comfort Ride elnevezésű tanulmány nemigen emlékeztet napjaink autóira: alacsony egyterű, amely nem más, mint egyetlen nagy utastér.
Már a méretei is elárulják, hogy valami szokatlannal van dolgunk: 4,83 méteres hosszhoz 3,45 méteres tengelytáv tartozik, azaz szinte semmi első és hátsó túlnyúlása nincs az autónak. Az 1,65 méteres magasság és az 1,95 méteres szélesség a képeken alacsonynak mutatja a járművet, pedig nem az, így gond nélkül elfér belül három teljes értékű, kétszemélyes üléssor. Ilyen arányokra jó formatervet készíteni persze nem lehet egyszerű – a Toyotának nem is igazán jött össze. Az autó rövid bulldog-orrot visel, és az összhatáson nem javít a középen megtörő vonalú tető sem.
Az érdekes az, hogy bár már a Toyotánál is a villanyautó-fejlesztésre koncentrálnak, ebben a tanulmányban még üzemanyagcellás hajtás kapott helyet. Ennek kétségtelen előnye, hogy gyorsan tölthető – egy teljes tank nagyjából három perc alatt telik meg – és egy töltéssel elmegy akár ezer kilométert is, ami az elektromos autóknál egyelőre csak extrém körülmények közt lehetséges. Ezzel együtt nem túl valószínű, hogy ez a megoldás elterjedhet: egyszerűen nem érné meg kiépíteni a kúthálózatot, ha a villanyautózás olyan tempóban hódít majd teret, ahogy most jósolják.
A Fine-Comfort Ride kiváló helykihasználása viszont elektromos hajtással is megvalósítható – sőt, azzal talán még jobban – bár kérdéses, hogy a piac felkészül-e valaha egy minden más járműtől ennyire különböző szerzet fogadására.