Veszélyesek az érintőképernyős autók

2017.10.30. 11:43

Az érintőképernyő az elmúlt évek egyik leggyorsabban teret nyerő számítástechnikai megoldása, de úgy tűnik, az autókban inkább átok mint áldás. Az egyik nagy amerikai autóklub, az AAA vizsgálatai szerint nagyon sok olyan fedélzeti rendszert kínálnak a gyártók, amely akár több mint fél percre elvonja a vezető figyelmét az útról.

teslainfotainment

Összesen 30 autót vizsgáltak 130 sofőrrel. Az autók közül csupán hét akadt, amely csupán mérsékelten vonta el a vezetők figyelmét, tizenegy, amely nagy mértékben és tizenkettő, amely igen nagy mértékben. Olyan, ahol a figyelemelterelés mértéke alacsony lett volna, egy sem akadt. A legrosszabbak azok a típusok, amelyekben nagy érintőképernyő található, amilyen az Audi Q7, a Chrysler 300C, a Dodge Durango GT, a Ford Mustang GT, a GMC Yukon, a Honda Civic, a Honda Ridgeline, a Mazda 3, a Nissan Armada, a Subaru Crosstrek, a Tesla Model S és a Volvo XC60. Ezeknél a típusoknál előfordult, hogy akár 40 másodpercig nézte a kijelzőt a vezető, az út helyett.

Az érintőképernyő legnagyobb hibája, hogy egyáltalán nem kezelhető anélkül, hogy rá ne néznénk, mivel a kezelőszervek helye változik. Így garantáltan elvonja a tekintetet az útról, ami jelenleg, megbízható robotpilóta híján kifejezetten közveszélyessé teszi az ilyen típusú kijelzővel szállított autókat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.