Hétszáz lóerős V8-as egy jobb autó áráért

2017.10.31. 11:07

Eddig csak a Dodge Charger és Challenger Hellcat változatokban lehetett hozzájutni a 6,2 literes, kompresszoros, 707 lóerős Hemi V8-ashoz. Ám a 840 lovas Challenger Demon bemutatása után a Dodge elkezdi árusítani a ládás változatot. Ezt az idei SEMA Show alkalmából jelentették be, ahol mindenki jelen lesz, aki az amerikai tuning-iparban számít.

A Dodge szerint a Hellcrate motor – ahogy ezt a változatot becézik – viszonylag egyszerűen beépíthető, bár ez nyilván viszonylagos. A gyártók eddig elsősorban sokkal egyszerűbb szívó V8-asokat kínáltak efféle faládás kiszerelésben, ahol sokkal kevesebb a blokkon kívül elhelyezendő szenzor, elektronika és kábelezés, mint a komplikált, kompresszoros motor esetében. Valójában nem is elég megrendelni csak a motort, külön kínálnak hozzá egy motor-készletnek nevezett csomagot, amely az elektronikus vezérlést, az üzemanyag-szivattyú vezérlőegységét és egy csomó más szükséges alkatrészt tartalmaz, illetve van egy harmadik csomag is, amelybe a generátor, a szervokormány szivattyúja és az ezeket hajtó szíjak tartoznak.

E három megrendelésével szinte bármilyen autóba beszerelhető a Hellcat blokk, feltéve, hogy gondoskodnak a megfelelő hűtésről és erőátvitelről. A gyári elektronikát egyébként kézi váltóhoz optimalizálták, és kivettek belőle minden olyan gátat, amely akadályozná, hogy a maximális teljesítményt kihozzák belőle. Mindezt annak érdekében tették, hogy a motor használható legyen az 1976 előtti izomautókban, ahová a gyáriak a blokkot szánják. Mostanában nagy divat a restomod, ahol a 60-as és 70-es években gyártott karosszériákba építenek korszerű mechanikát – a Chrysler egyértelműen ezt a divathullámot lovagolná meg.

Egy ilyen átépítés persze nagyon drága, különösen ezzel a motorral. Maga a Hellcat V8-as és a hozzá való motor-készlet együtt 21 725 dollárba – olyan 5,6 millió forintba – kerül, ami nincs messze a Ford Mustang 25 ezer dolláros alapárától. Ezzel együtt az az érzésünk, hogy akadnak majd vásárlók, már csak azért is, mert pillanatnyilag ez a legerősebb ládás motor, amelyet utcai autókhoz kínálnak, gyári garanciával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.