Új egyéniség a friss Aston Martin Vantage

2017.11.21. 14:22

Az új Vantage nem teljesen előzmények nélküli: összességében nagyon hasonlít a DB10-re, amelyből csupán tíz példány készült a Spectre című Bond-filmhez, egyes részleteiben, például a hűtőmaszk kialakításában pedig a méregdrága Vulcan köszön vissza. Ám ez az első olyan, nagy szériás Aston Martin, amely egyetlen apró részletében sem emlékeztet az 1994-es DB7-esre. Ez jelzi a brit sportkocsigyártó erős szándékát a megújulásra.

Hasonlóan az előző Vantage-hez, ez a generáció is megőrizte az orrmotoros elrendezést, a V8-as motort és az elegáns kupétetőt, de itt nagyjából vége is a közös pontoknak. A forma mellett újak a műszaki alapok, és új a motor is. A DB11-es nyolchengeres változatából már ismert AMG Mercedes motort alkalmazzák itt is: a négyliteres, ikerturbós V8-as itt is 510 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 695 Nm. Ehhez jön még, hogy az új Vantage durván 135 kilóval könnyebb lett, mint az elődje – bár így is 1530 kiló üresen – így tényleg félelmetesen megy. A gyári adat szerint 3,6 másodperc alatt érhető el a 100 km/h-s sebesség, a kupé végsebessége pedig 314 km/h.

Az új Vantage egyelőre csak a ZF nyolcfokozatú automata váltójával lesz elérhető, de ez átmeneti állapot. Azt ígérik, 2018 második negyedétől elérhető lesz a típus manuális váltóval is – az sem lehetetlen, hogy az Aston Martin is hétfokozatú váltót kínál majd. Az elektronikusan vezérelt nyomatékelosztású differenciálmű azonban már most is az alapfelszereltség része, ahogy a teljesen kiiktatható menetstabilizáló és kipörgésgátló rendszerek is. Ezen az árszínvonalon már a vásárlóra bízzák, hajlandó-e kockáztatni az életét. Szintén a kezdetektől elérhető lesz a karbontárcsás fékrendszer, bár az alapkivitelbe még öntöttvas féktárcsák kerülnek.

A bemutató kapcsán persze azonnal felmerült, hogy terveznek-e tizenkét hengeres változatot, ahogy az előző generációból, és a válasz egyértelmű nem. „Az sem biztos, hogy beférne az a motor (a DB11-es szintén AMG-től származó 5,2 literes biturbó V12-ese)” - mondta a cég szóvivője tréfásan. Egy ilyen problémát biztosan meg tudnának oldani, de úgy tűnik, a V12-es a jövőben a DB11 kiváltsága lesz az Aston Martinnál.

Az új Vantage nyolc hengerrel sem olcsó mulatság. Az alapkivitel 120 900 angol fontba, azaz a mai árfolyamon átszámítva durván 42,7 millió forintba kerül, így a Porsche 911 kínálat drágábbik felének ellenfele lesz. A bemutatót egyébként egy kicsit elsiette az Aston Martin, hiszen az első szériapéldányok csak 2018 második negyedévében érkeznek meg új tulajdonosaikhoz.