Jön az új Veloster, meg is mutatták, csak nem látjuk

2017.11.30. 10:17

A Hyundai új módját gyakorolja a meg is mutatjuk az új autónkat meg nem is típusú előzetes-gyártásnak. Nem a megszokott fekete-fehér káoszmintás fóliázást használják, hanem újfajta, sokszínű mintázat akadályozza, hogy a szemünk jól elkülönítse a részleteket. Valami így is látszik abból, hogy milyen lesz a második generáció.

Annak idején a Velostert olyan modellnek szánták, amely megragadja a fiatalabb vásárlók fantáziáját, de a kritikusok szerint nem lett elég érdekes. Mindenesetre az eladások alapján azt sem vettük volna biztosra, hogy elkészül az utód: Észak-Amerilában stabilan 30 ezer példány körül adtak el belőle éves szinten, Európában viszont lényegében nem létezik: a legjobb éve 2012 volt, akkor hatezret sikerült elsütni, 2016-ban viszont már csak 218. Ám úgy tűnik, a koreaiak mégsem mondtak le a típusról, amelyet most meg is mutattak.

Azt egyelőre nem tudnánk megmondani, hogy marad-e a fura, felemás ajtó-elrendezés, azaz az egy ajtó baloldalt és kettő jobboldalt, mert a gyári képeken kínosan ügyeltek rá, hogy csak balról látsszon az autó, ám cseppet sem csodálkoznánk, ha kiderülne, hogy hagyományos háromajtós lesz az új Veloster. Ami az autó sziluettjét illeti, az nem változik sokat, marad a rövid hátsó túlnyúlás. Az viszont látszik, hogy az autó elejét eléggé átszabják – egyértelműen más lesz a hűtőrács – és a hátsó oldalablakok sziluettje is új: a késpenge-forma hegyét lecsapták az új változaton. Az autó sárvédőívei is mások, az eddigi vaskos ívek helyett a kerekek felett jelenik meg egy-egy hosszan elnyújtott ív.

Az igazi kérdés persze az, hogy mennyire tudják izgalmassá tenni a típust, és ennek a kulcsa a megfelelő motor. A Veloster részint azért nem lett népszerűbb, mert csak a furcsa forma és ajtómegoldás önmagában kevésnek bizonyult az átlagos képességű hajtáslánc mellett: eredendően egy 140 lóerős 1,6 literes szívómotor került bele, sportosnak alig nevezhető futóművel. A kritikusok szerint nem érződött többnek egy átöltöztetett i30-nál. Évekkel a bemutató után megjött a turbómotoros változat 186 lóerővel, de úgy néz ki, ez sem volt elég. A Hyundainak mostanság ezeknél vannak jóval erősebb motorjai is: az i30N-ben használt kétliteres 250 és 275 lóerős változatokban létezik. Ezek közül bármelyiktől megtáltosodhat a Veloster, de a korábban használt 1,6 literes T-GDI motorból is kihoztak más 204 lóerőt, ez kerül a Kia Cee'd GT-be.

Az persze erős motorral sem egyértelmű, hogy a Velosterből közönségkedvenc lehet a modellváltás után, de nyilvánvaló, hogy a Hyundai igyekszik a második generációt úgy tálalni, hogy a közönség érdekesebbnek találja. Úgy hallani, a premiert a januári Detroit Motor Show-ra időzítik, ami már nincs messze, azaz az ünnepek után jó eséllyel kiderül, mit rejt a színes fóliázás.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.