Ellenfél nélkül, de nekifut még egyszer Le Mans-nak a Toyota

2017.12.20. 06:46

Hosszas bizonytalanság után bejelentette végre a Toyota: nem állítja le LMP1-es programját, hiába lépett le mellőle a hosszútávú autóversenyzés csúcskategóriájának komplett mezőnye. Fernando Alonsóval lehetnek ott a Le Mans-i 24 óráson jövőre.

etgb

Nem épp legjobb évei elé néz a Le Mans-i 24 órás futam és a hozzá kapcsolódó széria, a WEC. A műfaj eleve nem túl népes csúcskategóriájából előbb az Audi lépett le, majd a Porsche, így állt elő az a nevetséges helyzet, hogy a Toyota egyedül maradt az LMP1-es kategóriában, azaz a következő szezont – beleértve Le Mans-t – egyedüli gyári csúcskategóriás csapatként teljesítené az alsóbb kategóriás privát csapatokból álló konkurencia ellen. A feltételes mód úgy fest, már felesleges, a kérdés ugyanis eldőlt: maradnak a japánok, azaz jöhet minden idők legnevetségesebb Le Mans-i 24 órása egyetlen igazi esélyessel. 

A történethez hozzátartozik, hogy a Toyota Le Mans talán legpechesebb nyeretlenje. Az elmúlt harminc évben rengetegszer próbálkoztak, többször főesélyesként, aztán valami mindig közbejött. Legtragikusabb emlékük a 2016-os futam befutója, amikor az élen álló Toyotában a 24 órás futam utolsó hat percében elromlott egy csatlakozó és kiestek. Van tehát miért vágyniuk végre egy Le Mans-i sikerre és jelen állás szerint az ő résztvételüktől függ, hogy látjuk-e Fernando Alonsót versenyezni Le Mans-ban. A spanyol, aki az idei Indy 500-as kiruccanása után 2018-ra a 24 óráson való indulást tűzte ki célul már túl is esett az első teszten az LMP1-es Toyotával, és jó eséllyel kap egy helyet valamelyik toyotás trióban a '18-as futamon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.