2017.12.21. 14:32

Ma már nem is igazán számít komoly gyártónak az, aki a sportosabb modelljeit nem viszi el a Nürburgringre, hogy beszálljon a soha véget nem érő köridőlicitbe. A BMW-nél úgy gondolhatták, unalmas már mindig ugyanazon a pályán hajtani az autókat, így az új M5-tel valahol egészen máshol állítottak fel rekordot.

Beültették a DTM 2012-es bajnokát, Bruno Spenglert, aki a sanghaji Forma-1-es pályán zavarta körbe az F90-es kódjelű M5-öst. 2:22.828-at futott, amivel elnyerte a leggyorsabb sorozatgyártású négyajtós szedán címét. Mondhatjuk, hogy egyre érdekesebb csúcsok születnek, már ami a kategóriák megjelölését illeti.

Ez a köridő egyébként abszolút értékben sem olyan rossz: kevesebb mint húsz másodperccel marad el a Le Mans-i széria GTE kategóriájában versenyző Davide Rigon eredményétől. Az AF Corse csapat versenyzője egy Ferrari 458-assal tudott 2:03.76-ot. Nyilván körtét hasonlítunk az almával, de az érdekesség kedvéért idekívánkozik, hogy a V8 Supercars sorozatban szereplő Holden Commodore-nak 1:51.06, a túraautó-vébés Citroen C-Elysée-nek 1:48.78 a legjobbja. A pályacsúcs Lewis Hamiltoné, aki Forma-1-es Mercedesével 1:31.68-at tudott rajta idén.

Kérdés, hogy miért éppen a sanghaji pályát választotta a BMW? Talán a potenciális kínai vevőknek szerettek volna mutatni valamit, amire felkapják a fejüket. Nem lennénk túlzottan meglepve, ha hamarosan azért a Nordschleifén is feltűnne az M5.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.