A leghűségesebb luxusautó-vásárlók

2004.11.18. 12:50

Új modelleik piacra dobásakor az autógyártók mindig igyekeznek új vevőket elcsábítani a konkurensektől, ugyanakkor nagyon ragaszkodnak régebbi vásárlóikhoz is, hiszen a márkahűség a stabil, jól fejlődő vállalkozás alapja.
A luxusautók és vevőik között sincs ez másképp, a legújabb kimutatás pedig nem szolgál túl meglepő eredménnyel: a kategóriájában világszerte piacvezető Mercedes S-osztály vásárlói a leghűségesebbek a korábban választott modellhez.
A jelenlegi változat piaci szegmensének 36%-át uralja. Ez is szép szám, de még mindig semmi a visszatérő tulajdonosok részarányához képest. Az Egyesült Államokban az S-tulajdonosok 66%-a, Nyugat-Európában 73%-a, Japánban pedig 84%-a visszatérő vásárló.