Több mint 500 autó gyártását állítja le ma Kína

2018.01.01. 13:41

Új év, új szabályok – Kínában 553 autó lett áldozata 2018-nak. Nem darabra, ez mind egy-egy típus, amit a szigorodó környezetvédelmi változások miatt mától nem gyárthatnak a világ legnagyobb autópiacán. 

china-economy-car-factory

Egy ideje már közismert, hogy Kína drasztikus zöldítésre készül a helyi autóiparban. Az   eltökélt kínai vezetés nem sok időt hagy felkészülni a helyi és helyben gyártó autógyártóknak, ami ellen persze fel is szólaltak a legnagyobbak, de hiába, a világ legnagyobb autópiacát felügyelő politikusok hajthatatlanok. A több lépéses szigorítás első lépéseit már meg is ejtették, ennek eredménye a bő félezer elkaszált típus, amely az új környezetvédelmi szabályoknak már nem felelnek meg.

A kínai kereskedelembiztonsági hivatal és a járműtechnológiai szevizközpont adta ki, mely autókat nem gyárthatják 2018. január 1-től az országban. Az 553 autó között a VW-csoport, a Daimler és a General Motor óriásvállalatok helyi partnereinek autói is szerepelnek, köztük állítólag egy helyi piacos Audi szedán és egy szintén helyi piacos Chevrolet szedán. Bár ez a bő félezer autótípus rengetegnek tűnik, a személyautók forgalomba hozását felügyelő helyi szervezet szerint helyi szinten jelentéktelen mennyiségről van szó.

A nagy nyugati gyártók a kezdeti elégedetlenkedés után egy ideje már csendben vannak. Alighanem mindenki elfogadta, hogy a kínai rezsimmel szemben nem sokat ér a szavuk és alkalmazkodnak, ha jelen akarnak maradni az ország óriási piacán. 2019-től jön is a szigorítás újabb szintje, onnantól minden Kínában gyártó és forgalmazó autógyártó értékesítésének tíz százalékát villany és/vagy plug-in hibrid autóknak kell adniuk.